ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش هوازی یا ایروبیک

ورزش یا نرمش یا تمرین های آئروبیک یا هوازی به معنای انجام حرکات ریتمیک و تکرار شونده به توسط اندام ها و عضلات بزرگ بدن است. در این بخش به طور مختصر با ورزش هوازی آشنا می شوید.


تمرین هوازی چیست؟

به انواع تمرین هایی که به طور مستمر و طولانی مدت طول می کشند و ضربان قلب در هنگام تمرین کمتر از 70 در صد حداکثر ضربان قلب می باشد تمرینات هوازی یا زیر بیشینه گفته می شود . دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا در مسافت های طولانی از انواع ورزش های هوازی هستند . تمیرینات هوازی به دو روش انجام می گیرید 1- تداومی 2- تناوبی ریال در روش تداومی فرد بدون استراحت به تمرین می پردازد مانند 20 دقیقه دویدن پیوسته و بدون استراحت ولی در روش تناوبی فرد مابین تمرین کردن استراحت می کند. معمولا زمان تمرین واستراحت در تمرینات هوازی تناوبی با هم برابر است. انرژی مورد نیاز برای انجام تمرینات هوازی از گلوکز و چربی تامین می‌شود بنابراین برای کاهش چربیی خون و یا کاهش وزن چربی بدن، تمرین هوازی بهترین نوع تمرین است. 


ایروبیک و ورزش های هوازی


ورزش های هوازی چطور به سلامت شما کمک میکنند.

مهمترین تاثیر این نرمش ها افزایش فعالیت عضلات، استخوان ها، قلب و ریه است و نتیجه افزایش فعالیت در این ارگان ها سالم تر شدن آنها است. با انجام مداوم نرمش های آئروبیک، قلب شما قویتر شده و راحتتر میتواند نیاز عضلات شما را به اکسیژن تامین کند. اگر قصد دارید این نرمش ها را انجام دهید و مشکلاتی مانند بیماری های مزمن یا وزن زیاد دارید، سن شما بالا است یا سیگاری هستید بهتر است اول با پزشک خود مشورت کنید.


ورزش های آیروبیک را چگونه انجام دهیم.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه باید در حین انجام ورزش تعداد ضربان قلب تان را به 70-60 درصد حداکثر میزان قابل قبول برسانید. این حداکثر میزان قابل قبول را میتوانید با کم کردن عدد سن تان از عدد 220 بدست آورید مثلا اگر 60 سال سن دارید حداکثر قابل قبول ضربان قلب شما 160 ضربان در دقیقه است و در حین ورزش باید ضربان قلب خود را به 130-100 بار در دقیقه برسانید.

سعی کنید 3 بار در هفته ورزش کنید و در هر سعی حداقل 20 دقیقه تمرین داشته باشید.



مطالب مرتبط

ورزش هوازی چیست

تاثیر ورزش در افزایش چربی سوزی

تمرین کردن در خانه

تناسب اندام هوازی چیست و چه فوایدی دارد