X
تبلیغات
رایتل
دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391
توسط: ali

کاهش چربی های دور شکم

چربی دور شکم یکی از بدترین انواع چربی است که به سرعت باعث افزایش کلسترول و قند خون می شود.این چربی در مقاوم شدن انسولین و بروز التهاب نقش زیادی دارد. در این مطلب به نقل از «Prevention» به عواملی که در کاهش حجم چربی شکم تاثیر دارد، اشاره می شود که خواندن آن مفید است.


حبوبات

در کاهش چربی دور شکم، تنها کالری نقش ایفا نمی کند: نوع غذایی که مصرف می کنید روی سوخت و ساز یا ماندن چربی شکم تاثیر دارد. در یک مطالعه انجام شده در این زمینه، ۲گروه از داوطلبان کالری مساوی مصرف کردند. گروه اول کربوهیدرات خود را از غلات تصفیه شده و گروه دوم از لوبیا و غلات سبوس دار تامین کردند. در گروه دوم چربی شکم بیشتری سوزانده شد. بنابراین کافی است ۲ وعده غذایی تشکیل شده از نان سفید، پاستای سفید و ... را با عدس، نخود یا لوبیا جایگزین کنید.


ادویه
ادویه در سوزاندن چربی موثر است:در یک مطالعه، یک گروه از داوطلبان که به چاقی مفرط مبتلا بودند روزی یک تا ۲قاشق غذاخوری سرکه سیب و گروه دیگر دارونما مصرف کردند. در گروهی که سرکه سیب مصرف کردند چربی شکم بیشتری سوزانده شد. این درحالی بود که رژیم غذایی و میزان ورزش در گروه کاملا مشابه بود. اگر قصد دارید از این روش برای سوزاندن چربی بدن استفاده کنید، قبل از مصرف حتما سرکه سیب را در آب حل کنید.

چای سبز
چای سبز بر کاهش چربی شکم تاثیر می گذارد:افرادی که ورزش می کنند و روزی ۷فنجان چای سبز می نوشند، نسبت به دیگران چربی بیشتری می سوزانند، کانکینز موجود در چای سبز مکانیزم چربی سوزی بدن را فعال می کند.

تمرینات هوازی
ورزش هایی مانند پیاده روی، دویدن ملایم، دوچرخه سواری از مهمترین تمرینات هوازی می باشند. هفته ای حداقل 2.5ساعت تمرین هوازی در حد متوسط برای سوزاندن چربی مفید است.
 درازنشست موثر نیست:درازنشست، عضله ریز چربی را سفت می کند و قسمت اصلی بدن را محکم می کند که اهمیت دارد اما چربی شکم را آب نمی کند. برای سوزاندن چربی باید به ایروبیک، پیاده روی، دوی آهسته و ... بپردازید.

تمرینات کششی
6:30 صبح: کمی حرکات کششی انجام دهید؛ با انجام چند حرکت کششی به عنوان اولین فعالیت و کار روزانه می‌توانید میزان متابولیسم بدن‌تان را دوبرابر کنید. یک برنامه 10 دقیقه‌ای انجام حرکات کششی و انعطافی برای تازه‌کارها در باشگاه‌ها و حتی اینترنت و مجلات ورزشی و حرکات کششی وجود دارد که می‌تواند بسیار مفید باشد. در صورتی که ورزیده شوید می‌توانید از حرکات تقویت عضلات هم استفاده کنید.

تغییر درشیوه زندگی
تماشای کمتر برنامه تلویزیونی: افرادی که مدت زمان تماشای تلویزیون را کاهش می دهند، ۱۰۰کالری کمتر مصرف می کنند. استرس در افزایش چربی دور شکم نقش دارد: هرچه استرس بیشتر باشد، دور شکم نیز بزرگ تر می شود. استرس باعث افزایش کورتیزول می شود. در پی این امر فرد به مصرف میان وعده هایی که کالری بالایی دارند، ترغیب می شود.سعی کنید یاد بگیرید با مشکلات کنار بیایید و نگذارید استرس به شما وارد شود.

با افزایش وعده های غذایی می توان شکم را آب کرد؛ افرادی که روزی ۶وعده غذای کوچک می خورند نسبت به دیگران کمر کوچک تری دارند. برای از بین بردن چربی دور شکم، شکر و چربی های اشباع شده را از برنامه غذایی تان حذف کنید و غلات سبوس دار، پروتئین های کم چرب و فیبر را جایگزین کنید و باانجام فعالیت های ورزشی، استرس خود را کاهش دهید.



مطالب مرتبط


منبع:
روزنامه خراسان