X
تبلیغات
رایتل
دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391
توسط: ali

غذاهای چربی سوز

غذا های چربی سوز به کالری بیشتری نسبت به سایر غذا ها در مراحل هضم نیاز دارند . با جای دادن این غذا ها در برنامه غذایی روزانه علاوه بر سیر بودن از نوسان قند خون در طولروز جلوگیری کنید. سوخت ساز بدنتان را با خوردن صبحانه ای از میوه ها ، سبزیجات و گوشت کم چرب افزایش دهید.


میوه ها 

با بر اساس گفته Janet Starr Hull, Ph.D., CN  غذا های چربی سوز کالری غذا های چرب را با حذف چربی آنها قبل از جذب شدن کاهش می دهند. میوه ها که مقدار کمی کالری دارند ومقدار زیادی فیبر برای هضم شدن از جمله خوراکی های چربی سوز هستند. شما می توانید میوه ها را با غذاهای چرب مانند پنیر و گوشت مصرف کنید تا اضافه وزن پیدا نکید . میوه هایی که دارای مقدار زیادی فیبر می باشند سیب، پرتقال، لیمو ، گریپ فروت ، نارنگی، گواوا. علاوه بر این ها هندوانه برای رفع کم آّبی و دفع سموم از بدن مفید است . 


سبزیجات

بیشتر سبزیجات دارای مقدار فراوانی فیبر طبیعی هستند. هنگامی که عمل هضم بر روی فیبرها حل شونده انجام می گیرد فیبرها به شکل ژل تبدیل می شوند. این ژل شما را برای مدت طولانی  تری سیر نگه میدارد و به کالری زیادی برای هضم شدن نیاز دارد. هویج، کنگر فرنگی، بادمجان، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و کرفس از جمله سبزیجاتی هستند که دارای مقدار زیادی فیبرهای حل شونده می باشند.


فیبر های غیر حلال مزایایی مثل حرکت سریع در مسیر گوارش و حمل سموم  و مواد زائد دارند . 

فیبر های غیر حلال سوزاندن چربی های اضافی مفید هستند. اسفناج، خردل سبز، کلم پیچ، لوبیا سبزاز مهمترین منابع فیبرهای غیر حلال میباشند. به یاد داشته باشید این غذا ها می توانند باعث گاز معده شوند که با پختن آنها میتوان این مشکل حل کرد. 


پروتئین

 غذاهای پروتئینی نیازمند مقدار زیادی کالری برای هضم شدن هستند .غذا های دریای از این جمله می باشند.به طور مثال 4 میگو بزرگ روی هم 22 کالری انرژی دارند. لیست پروتئین های چربی سوز شامل خرچنگ، صدف و میگو می باشد. می توانید بخار پز شده این غذاهای پروتئینی را به همراه سبزی های چربی سوز مانند اسفناج مصرف کنید . همچنین می توانید با استفاده از موادی مانند لیمو ترش و گرجه فرنگی برای میگو سس درست کنید . باستفاده از خلاقیتات می توانید از چربی سوزها غذا های خوشمزه ای درست کنید.




منابع:

detoxprogram

fatfreekitchen

helpforibs