ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

کنترل و نگهداری وزن

شرایطی را در نظر بگیرید که با زحمت بسیار مقداری از وزن خود را کم کرده اید و حس خوشایندی از این وضعیت دارید. مسلما در این شرایط برگشتن این وزن به حالت قبل اصلا برایتان قابل قبول و خوشایند نخواهد بود. کاهش وزن به تنهایی کافی نیست و نگهداری این وزن و آگاهی از روش های آن مسئله ای مهم تر است. در ادامه به شش روش برای کنترل و نگهداری وزن، که متخصصان رژیم های غذایی توصیه کرده اند و افراد موفق در این زمینه به کار گرفته اند، اشاره می کنیم. در بخش دوم این مقاله می توانید شش مورد باقیمانده را مطالعه نمایید.


۱- بدن عضلانی تری داشته باشید.

هرچه بدن شما عضلانی تر باشد، سوخت و ساز یا متابولیسم آن بالاتر است. تحقیقات نشان می دهند، ماهیچه ها متابولیسم بالاتری نسبت به چربی ها دارند. بنابراین طبق یک برنامه ورزشی منظم، عضلات بدن خود را تقویت کنید.

۲- با خوردن غذاهای پرکننده حجم معده، به مبارزه با گرسنگی بروید.
بر اساس تحقیقات انجام شده در طی سه سال بر روی ۲۸۴ خانم بین ۲۵ تا ۴۵ سال، افرادی که با خوردن مواد پرکننده حجم معده در وعده های غذایی خود، احساس سیری می کنند بیشتر از دیگران موفق به کاهش و کنترل وزن خود می شوند. این مواد غذایی شامل میوه جات و سبزیجات، غلات سبوس دار و پروتئین های بدون چربی می باشند.

۳- وسوسه نشوید!
تحقیقات نشان می دهند خانم هایی که موفقیت بیشتری در کنترل وزن خود داشته اند، در موقعیت های مختلف، کنترل بیشتری نیز بر روی خود دارند. با داشتن کنترل بر روی رفتارهای خود، می توانید جلوی وسوسه های احتمالی را بگیرید. برای مثال با دیدن یک دسر خوشمزه وسوسه نمی شوید و کنترل تغذیه خود را در دست دارید.

۴- میزان کالری مصرفی روزانه خود را حساب کنید.
روش دیگر برای کنترل کردن وزن آنست که به صورت منظم کالری مصرفی روزانه خود را حساب کنید. بر اساس تحقیقات، زنانی که کمتر از ۱۸۰۰ کالری در روز دریافت می کنند، به خوبی می توانند وزن خود را کنترل کنند.

۵- برای وعده های غذایی خود از قبل برنامه ریزی کنید.
همانطور که طبق یک رژیم غذایی خاص موفق به کاهش وزن شده اید، رژیم مناسب دیگری نیز برای کنترل وزن خود در نظر بگیرید و طبق یک برنامه غدایی تعیین شده، عمل نمایید.

۶- فعالیت های فیزیکی روزانه خود را افزایش دهید.متخصصان توصیه می کنند، هر فرد بایستی حداقل ۵ روز هفته ۳۰ دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشد و تاکید می کنند که هر چه میزان این فعالیت بیشتر باشد افراد می توانند وزن خود را بهتر کنترل نمایند. طبق تحقیقات انجام شده بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت فیزیکی روزانه، بهترین روش برای کنترل وزن است.

در بخش دوم این مطلب، با شش مورد موثر دیگر برای تثبیت وزن و کنترل آن، آشنا می شوید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد