ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

کنترل و نگهداری وزن (بخش دوم)

در بخش اول از این مطلب، با شش نکته موثر برای کنترل وزن آشنا شدید. در ادامه می توانید با شش مورد دیگر از سایر مواردی که در مدیریت وزن بدن موثر هستند، آگاه شوید.


۷
- چربی خود را اندازه بگیرید.
بر اساس تحقیقی که روی ۴۰۰۰ نفر در آمریکا صورت گرفته است، بزرگترین فاکتور در کنترل وزن، اندازه گیری مقدار غذای مورد نیاز بدن و میزان چربی آن در هر وعده غذایی است. در اینصورت همیشه به خوردن یک مقدار مشخص غذا عادت کرده و از خوردن بیشتر از آن مقدار که منجر به اضافه وزن می گردد، جلوگیری می شود.

۸- هر روز وزن خود را اندازه گیری کنید.
تحقیقات نشان می دهند، افرادی که روزانه وزن خود را اندازه گیری می کنند، دو برابر دیگران در کنترل وزن خود موفق هستند. به این ترتیب شما به محض افزایش وزن مطلع شده و قادر به کنترل آن می باشید.

۹- لبنیات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.
بر اساس تحقیقی که بر روی ۳۳۸ نفر انجام شده، افرادی که روزانه ۲ یا ۳ وعده لبنیات کم چرب مصرف می کنند، در کنترل وزن خود، نسبت به کسانی که یک وعده لبنیات می خورند، موفق ترند. علاوه بر این مصرف لبنیات به استحکام و سلامتی استخوان ها بویژه در زنان کمک می کند.

۱۰- بشقاب غذایی خود را با مقادیر مشخص از غذاها پر کنید.
شما می توانید همیشه از یک بشقاب مشخص برای غذا خوردن استفاده نمائید. دقت کنید که نصف بشقاب شما بایستی با سبزیجات و بقیه آن با مقادیر مساوی غلات سبوس دار و مواد پروتئینی پر شود.

۱۱- زمان کمتری را به تماشای تلویزیون اختصاص دهید.
تحقیقات نشان می دهند، افرادی که کمتر از ۱۰ ساعت در هفته تلویزیون تماشا می کنند، بیشتر از دیگران موفق به کنترل وزن خود می شوند. علاوه بر این تماشای بیش از حد تلویزیون خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را افزایش می دهد.

۱۲- از خوردن صبحانه غافل نشوید.
صبحانه را مهمترین وعده غذایی می نامند. خوردن یک صبحانه کامل همراه با میوه جات می تواند از خوردن میان وعده های مختلف در طول روز جلوگیری کرده و در نتیجه به کنترل وزن کمک کند.

حال که رازهای موفقیت در کنترل وزن را می دانید، می توانید از همین امروز شروع کرده و وزن خود را به راحتی مدیریت کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد