ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه کالری و چربی اضافی را بسوزانیم

تغذیه خوب و برنامه ورزش درست و منظم بهترین راه ها برای تغییر سبک زندگی به یک زندگی سالم است. بر اساس آمار منتشر شده 65 درصد از آمریکایی ها در سال 2009 اضافه وزن داشته اند. بسیاری از افرادی که رژیم کاهش وزن می گیرند به دنبال را ه هایی برای برای کاهش دریافت کمتر کالری و چربی هستند. اگر می خواهید وزن کم کنید ابتدا مقدار کیلو هایی را که باید کم کنید پیدا کرده و سپس بر اساس آن میزان مناسبی کاری و چربی بسوزانید.


1- غذای کافی بخورید. بسیاری از افرادی که رژیم می گیرند فکر می کنند که اگر مصرف غذای خود را به طرز چشم گیری کاهش دهند، به آنها در سوزاندن کالری و چربی های اضافی کمک خواهد کرد. در حالی که حقیقت متضاد این باور است. هر چیزی را که می خورید ثبت کنید و سعی کنید بسته به میزان وزن و قدتان میزان کالری دریافتی شما حدود 1200 تا 2000 باشد. سعی کنید یک رژیم غذای غنی از کربوهیدرات ها و پروتئین های کم چرب داشته باشید، که به شما انرژی لازم برای سوزاندن کالری می دهند.


2- سعی کنید که 3 تا 5 روز در هفته ورزش های هوازی انجام دهید. بدن پس از 15 دقیقه از شروع ورزش شروع به چربی سوزی خواهد کرد، پس تلاش کنید حداقل 30 دقیقه تا 1 ساعت ورزش کنید. تمرین هایی مانند دوچرخه سواری، شنا و دو را انجام دهید.


3- روزهایی که در برنامه ورزش هوازی ندارید ورزش های قدرتی انجام دهید.  بر اساس گفته مایو کلینیک تمرینات قدرتی منظم به کاهش چربی ها و سریع تر سوزاندن کالری کمک می کند. این تمرینات را می توانید در یک باشگاه بدنسازی و یا در خانه با دمبل انجام دهید.


توجه:


! اگر باردار هستید، از رژیم های غذایی برای سوزاند کالری و چربی ها اجتناب کنید، زیرا این کار ممکن است مانع از رسیدم مواد غذایی کافی به جنین شود.


! اگر از روش صحیح کار کردن با دستگاه های بدنسازی و انجام درست حرکات با دمبل آگاه نیستید، با یک مربی مجرب مشورت کنید.


! اگر بیماری خاصی دارید قبل از تغییر در رژیم  غذایتان با پزشک مشورت کنید.



منبع:

marieclaire

mayoclinic


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد