X
تبلیغات
رایتل
سه‌شنبه 2 خرداد‌ماه سال 1391
توسط: ali

۱۵ دقیقه ورزش روزانه ، عمر را سه سال افزایش می دهد

پژوهشگران علوم پزشکی در کشور تایوان می گویند نتایج تحقیقات آنان نشان می دهد که فقط ۱۵ دقیقه ورزش روزانه می تواند متوسط طول عمر را به اندازه سه سال افزایش دهد.


به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از بی بی سی ، کارشناسان  می گویند این کمترین میزان فعالیت برای بزرگسالان است تا فواید بهداشتی آن را مشاهده کنند. این نیمی از میزان فعالیت فیزیکی است که دولت بریتانیا توصیه می کند.

در همین حال، مطالعاتی که نتایج آن در نشریه “اسپورتس مدیسین” چاپ شده حاکیست که یک زندگی کم تحرک که با شش ساعت تماشای تلویزیون در روز همراه باشد پنج سال از متوسط عمر کم می کند.


ورزش سبب افزایش طول عمر می شود


دولت بریتانیا اخیرا توصیه کرد که مردم رویکردی انعطاف پذیرتر به ورزش داشته باشند و گفت که بزرگسالان می توانند هفته ای ۱۵۰ دقیقه فعالیت کنند.برای مثال این می تواند شامل دو ده دقیقه در روز، یا پنج تا ۳۰ دقیقه در هفته باشد. کارشناسان می گویند این توصیه هنوز برقرار است اما حداقل پانزده دقیقه ورزش در روز نقطه شروع خوبی برای کسانی است که در حال حاضر ورزش نمی کنند یا کم ورزش می کنند. مطالعه منتشر شده در لنست، بر اساس مروری بر بیش از ۴۰۰ هزار نفر در تایوان، نشان داد که ۱۵ دقیقه ورزش روزانه یا ۹۰ دقیق ورزش هفته ای – مانند پیاده روی تند – می تواند سه سال بر طول عمر بیافزاید.


محققان موسسه ملی تحقیقات بهداشت در تایوان و بیمارستان دانشگاه پزشکی چین دریافتند کسانی که شروع به ورزش بیشتر می کنند معمولا از آن لذت می برند و آن را افزایش می دهند. به علاوه هرچه بر زمان ورزش افزوده شود بر طول عمر هم افزوده می شود. بر این اساس هر ۱۵ دقیقه ورزش اضافی در روز، به میزان چهار درصد از میزان مرگ می کاهد. همزمان تحقیقات در استرالیا در مورد خطر تماشای تلویزیون حاکیست که صرف وقت زیاد در برابر تلویزیون می تواند از طول عمر بکاهد، ظاهرا به این دلیل که کسانی که زیاد تلویزیون تماشا می کنند کمتر ورزش می کنند یا اصلا نمی کنند.


15 دقیقه ورزش روزانه سه سال عمر شما را افزایش می دهد


سالی دیویس افسر ارشد پزشکی بریتانیا گفت: “فعالیت فیزیکی فواید عظیمی دارد و این مطالعات مؤید چیزی است که از قبل می دانستیم – اینکه انجام فقط کمی فعالیت جسمی در روز فواید بهداشتی دارد و زندگی کم تحرک خطرات بیشتری دارد.”


او افزود: “ما امیدواریم که این مطالعات کمک کند افراد بیشتری تشخیص دهند که راه های زیادی برای ورزش وجود دارد، فعالیت هایی مثل راه رفتن با سرعت خوب یا بیل زدن در باغ می تواند جزو این فعالیت ها محسوب شود.”

اما پروفسور استوارت بیدل کارشناس روانشناسی ورزش در دانشگاه لافبرو گفت که خیلی از مردم در بریتانیا اکنون در دسته کم تحرک قرار می گیرند.

او گفت که روزانه ۳۰ دقیقه ورزش در تقریبا هر روز هفته در شروع کار ممکن است برای خیلی ها دشوار به نظر برسد اما شروع از کم و افزودن بر آن می تواند عملی باشد.

“شما می توانید با فعالیت نسبتا کم جسمی دستاوردهای خوبی داشته باشید. بیشتر همیشه بهتر است، اما ورزش کمتر جای خوبی برای شروع است.”



منبع:

پزشکان بدون مرز