X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 3 خرداد‌ماه سال 1391
توسط: ali

رازهای مردم ۱۸ کشور جهان برای پیشگیری از اضافه وزن (بخش 2)

فعالیت های روزمره، عادات غذایی و رژیم های سنتی که در اغلب کشورها وجود دارد، برای کمک به کاهش وزن و پیشگیری از اضافه وزن توصیه می شوند. این رژیم های سالم از ۱۸ کشور جمع آوری شده و در ۳ بخش اختیار شما قرار می گیرد. بخش اول با سنت ها و رفتارهای مردم شش کشور از این ۱۸ کشور آشنا شدید. در این بخش عادات مردم شش کشور دیگر را به شما می گوییم.


تایلند: به غذا ادویه تند اضافه کنید

غذاهای تایلندی از پُر ادویه ترین غذاهای دنیا هستند. فلفل تند، سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد؛ اما خاصیت اصلی غذاهای تند این است که سرعت غذا خوردن شما را کاهش می دهد. به گفته دکتر جیمز هیل، آمریکایی ها بسیار تند غذا می خورند. زمانیکه علائم نشان دهند که شما سیر شده اید دست از غذا خوردن خواهید کشید. آرام غذا خوردن بهترین استراتژی برای کاهش وزن به حساب می آید و خوردن غذاهای اسپایسی و تند، یک راه آسان برای این کار است.


برزیل: برنج و حبوبات بخورید

جالب است بدانید که برزیلی ها به خاطر خوردن این غذای سنتی که از برنج و حبوبات تشکیل شده، لاغر مانده اند. مطالعه ای در رابطه با پیشگیری و درمان چاقی، نشان می دهد که یک رژیم غدایی شامل برنج و حبوبات، ریسک افزایش وزن را تا ۱۴ درصد نسبت به غذاهای غربی به حداقل می رساند. به همین دلیل این غذا به علت داشتن مقدار کم چربی و مقدار زیاد فیبر، باعث ثابت بودن قند خون می گردد.


لهستان: بیشتر در خانه غذا بخورید

لهستانی ها به طور معمول تنها پنج درصد از بودجه‌ شان خود را صرف غذا خوردن در بیرون از منزل می کنند. اما بر اساس برخی نظرسنجی ها، خانواده های آمریکایی ۳۷ درصد از پولشان را در رستوران ها و فست فود ها خرج می کنند. برای صرفه جویی در مخارج دریابید که معمولا چند بار در ماه بیرون غذا می خورید و به چه اندازه خرج می کنید؟ سپس میزان آن را کم کنید. کسانی که در منزل غذا نمی پزند بیشتر از دیگران غذای ناسالم می خورند. در واقع پخت و پز کم در منزل و روی آوردن به غذاهای آماده در یک جامعه، باعث شیوع چاقی خواهد شد.


سوئیس: یک کاسه موسلی در روز بخورید

موسلی یک فرنی خوشمزه ساخته شده از غلاتی مانند جو، میوه و آجیل است؛ هر کدام از آن ها به سلامت بهتر و کنترل وزن شما کمک می کند. این غذا بیش از صد سال پیش توسط یک پزشک سوئیسی برای تغذیه بیماران بیمارستان تهیه شده است، اما سوئیسی ها آن را به عنوان صبحانه یا یک عصرانه ساده میل می کنند. فیبر موجود در موسلی باعث هضم آسان تر آن شده و به شما کمک می کند برای مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.


مالزی: زردچوبه بخورید

این ادویه، که عنصری کلیدی در غذاهای مالزی است، در جنگل های مالزی به عنوان یک گیاه وحشی رشد می کند. یکی از اجزای تشکیل دهنده آن کورکومین نام دارد که عاملی اساسی برای مبارزه با چربی های اضافه به حساب می آید. یک تحقیق، اخیراً در دانشگاه تافتز نشان داد که موش هایی که مقدار زیاد چربی به همراه مقدار کمی کورکومین خورده اند، افزایش وزن کمتری نسبت به بقیه موش ها داشته اند. محققان تصور می کنند که خوردن زردچوبه، رشد بافت های چربی را کم کرده و سوختن چربی را افزایش می دهد. حتما آن را در غذای بعدی استفاده کنید.


هندوستان: ورزش یوگا را انجام دهید

اکثر آمریکایی ها به ورزش یوگا به عنوان ورزشی برای تمدد اعصاب و افزایش قدرت انعطاف پذیری نگاه می کنند؛ و اغلب آن را برای اینکه این ورزش می تواند به عنوان ورزشی برای کاهش وزن انجام گیرد، انجام نمی دهند. در واقع، اخیراً یک مطالعه نشان داده است افرادی که یوگا انجام می دهند شاخص BMI کمتری نسبت به دیگر ورزشکاران دارند.
برای این مورد دلایل زیادی وجود دارد از جمله اینکه می توان این ورزش را با معده خالی انجام داد و بسته به حرکاتی که انجام می دهید، می توانید عضلاتی قوی برای خود بسازید که اینکار سوخت و ساز بدن را نیز افزایش می دهد.


بخش اول - بخش سوم


منبع: