ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

با پیاده روی لاغر شوید

تحقیقات جدید، فواید فراوان پیاده‌روی را تایید می‌کند . آنان می گویند کم ورزش کردن از اصلا ورزش نکردن بهتراست ، زیرا ورزش نکردن ، فاجعه‌آمیز است .


یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ورزش سبک و طولانی مدت، مانند ‪ ۳۰‬دقیقه پیاده‌روی سریع در شش روز هفته برای کاهش چربی دور کمر و جلوگیری از “سندرم سوخت و ساز” کافی است.


سندرم سوخت و ساز، مشکل فزاینده‌ای است که از چاقی و زندگی بی‌تحرک ناشی می‌شود. “جوانا ال. جانسون” یک محقق بالینی در “مرکز پزشکی دانشگاه دوک” در “دورهام” در کارولینای شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد، مطالعه آنها نشان می‌دهد که اگر فرد شش روز در هفته روزی ‪ ۳۰‬دقیقه پیاده‌روی کند حتی اگر رژیم غذایی خود را تغییر ندهد، منفعت خواهد برد. برآورد شده است که حدود یک چهارم از تمام بزرگسالان آمریکایی دچار”  سندرم سوخت ساز ”  مجموعه‌ای از عوامل خطرساز که احتمال ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و سکته مغزی را افزایش می‌دهند  هستند.


دور کمر پهن، فشار خون بالا، تری‌گلیسیریدهای مضر در سطح بالا، کلسترول خوب (‪ (hdl‬در سطح پایین و بالا بودن قند خون، پنج عامل خطرساز سوخت و ساز هستند که شخص دچار سندرم سوخت و ساز باید دست کم سه عامل از عوامل فوق را داشته باشد که طبق بسیاری از مطالعات، شمار روزافزونی از افراد این مشکلات را دارند.


در این مطالعه دیده شد، افرادی که به کمترین حد ورزش (‪ ۳۰‬دقیقه پیاده روی در شش روز هفته) می‌کردند، از لحاظ نمره مرتبط با سندرم سوخت و ساز، بهبود قابل‌ملاحظه‌ای پیدا کردند در همین ضمن، افرادی که بیشترین حد ورزش را داشتند اندکی بیش از آنان از این کار منتفع شدند. همچنین کاهش درجات سندرم سوخت و ساز افرادی که مدت کوتاهی ورزش‌های بسیار قدرتی انجام دادند به اندازه آنهایی که برای مدت طولانی ورزش‌های سبک‌تری انجام می‌داند، نبود. این مطالعه نشان می‌دهد که انجام روزانه ورزش‌های سبک از انجام تنها چند روز در هفته ورزش سنگین ارزش بیشتری دارد.


محققان گفتند، نتایج مطالعه آنها تاکید می‌کند که کم ورزش کردن از اصلا ورزش نکردن بهتر است، ورزش بیشتر، معمولا از ورزش کمتر بهتر است ورزش نکردن، می‌تواند فاجعه‌آمیز باشد.


از بین کلیه راه هایی که برای تناسب اندام انتخاب می کنیم، «پیاده روی» آسان ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین راه است. پیاده روی در یک روز خوب و با یک همراه خوب، برای رسیدن به مقصدی که ۶ یا ۷ کیلومتر با شما فاصله دارد، بسیار لذت بخش خواهد بود.


پیاده روی کنید و لاغر شوید


خیابان های خلوت و سرسبز شهر، پارک ها، جاده های جنگلی یا قدم زدن پیاپی در اطراف حیاط مدرسه، مکان های خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر اطراف است. در یک روز کاری و پر مشغله یا پس از انجام یک کار خسته کننده در یک روز تعطیل یا برای رفع کسالت، پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال شماست.سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده روی تند یا یک ساعت پیاده روی معمولی انجام دهید .


طی یک تحقیق که اخیراً در دانشگاه هاروارد صورت گرفته، نشان داده شده که حتی آرام راه رفتن (با سرعت ۳ کیلومتر در ساعت) فوایدی برای سلامتی بدن دارد. بدین ترتیب که با تحقیق روی چهل هزار زن متوجه شدند، حتی یک ساعت پیاده روی در هفته موجب کاهش خطر بیماری های قلبی-عروقی شده و هر چه شدت و میزان این فعالیت بیشتر باشد، اثرات مفید آن نیز بیشتر است .




مطالب مرتبط

پیاده روی از بسیاری از بیماری ها پیشگیری می کند

پیاده روی برای سالمندان

پیاده‌روی با کودکان


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد