ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

بهترین ورزش ها برای سوزاندن چربی ها

بسیاری از مردم می خواهند لاغر شوند و از شر چربی های اضافه خلاص شوند. هرچند رژیم غذایی تنها هم می تواند سبب سوزاندن چربی ها شود، اما ممکن است سبب از دست رفتن بخشی از ماهیچه های شما هم بشود. هنگامی شما یک برنامه کاهش وزن و چربی سوزی دارید بسیار مهم است در کنار آن برای جلوگیری کاهش بافت عضلانی بدن و افزایش ساخت ماهیچه ها ورزش کنید. علاوه بر این ورزش به شما کمک می کند که کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به هدفتان برسید.




1 از یک فرد آگاه برای تهیه یک برنامه ورزشی کمک بگیرید. برنامه ورزشی شما باید ترکیبی از ورزش های قدرتی و هوازی باشد. ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی باعث افزایش فرآیند سوزاندن چربی ها در بدن می شود.


2 به یک باشگاه بدنسازی بروید و با وزنه و دستگاه های بدن سازی کار کنید. دستگاه های بدن سازی این امکان را به شما می دهند که به راحتی و روشی صحیح روی عضلاتتان کار کنید.


3 در هر روز بر روی یک گروه از ماهیچه هایتان کار کنید. ماهیچه ها به زمانی برای بازسازی و استراحت بعد یک تمرین قدرتی نیاز دارند. هر روز بر روی یک گروه از ماهیچه ها کار کنید. به طور مثال اگر امروز روی ماهیچه های بازو کار می کنید روز بعد بر روی ماهیچه های پا کار کنید. هر گروه از ماهیچه ها به حداقل به 48 ساعت استراحت قبل از انجام تمرین قدرتی بعدی برروی آنها نیاز دارند.


4 ورزش هوازی جزئی از هر برنامه چربی سوزی و کاهش وزن است. حداقل 3 بار در هفته ورزش هوازی انجام دهید. در زمان انجام ورزش هوازی ضربان قلب افزایش می یابد، ماهیچه ها اکسیزن بیشتری مصرف می کنند و بدن بیشتر عرق می کند، و نتیچه این تغییرات افزایش متابولیسم و چربی سوزی است.


5 ورزش های هوازی را انتخاب کنید که به آنها علاقه دارید و از آن لذت می برید. از طیف گسترده ای از ورزش های هوازی برای جلوگیری از یک نواختی و خستگی استفاده کنید. هر فعالیتی که ضربان قلب شما را افزایش دهد و ضربان را برای مدت حداقل 20 دقیقه بالا نگه دارد، ورزش هوازی است و سبب افزایش چربی سوزی می شود. 


6 برخی از مربیان سفارش می کنند بعد از انجام ورزش های هوازی اختصاص دادن زمان کوتاهی  برای کار با وزنه و تمرینات قدرتی می تواند سرعت چربی سوزی در بدن را افزایش دهد.




مطالب مرتبط:

ورزش هوازی چیست

چگونه کالری و چربی اضافی را بسوزانیم

غذاهای چربی سوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد