ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

قبل از تمرین چه غذاهایی بخوریم

تغذیه مناسب قبل از تمرین باعث می شود شما انرژی کافی برای انجام برنامه تمرین را داشته باشید. افرادی که با شکم خالی ورزش می کنند معمولا زودتر از حد معمول تمرین را تمام و در حین ورزش احساس بی حالی می کنند. شما باید قبل از شروع تمرین غذاهای مناسب بخورید تا تمرین با کیفیتی داشته باشید.


غذاها و خوراکی های مناسب برای خورن قبل از ورزش


1 به گونه ای برنامه ریزی کنید که یک تا دو ساعت قبل از شروع ورزش غذا خورده باشید. در طی این زمان دستگاه گوارش شما بخشی از فرآیند هضم غذا را انجام داده و شما در حین تمرین احساس تهوه و پری بیش از حد نمی کنید. 


2 قبل از تمرین یک غذای سبک و زود هضم استفاده کنید. حجم غذای شما باید در حد یک میان وعده باشد نه یک وعده غذایی کامل. خوردن یک وعده غذایی کامل با غذاهای دیر هضم برای بعد از تمرین مناسب است.


3 از غذاها با کربوهیدرات بالا قبل از تمرین استفاده کنید. کربو هیدرات ها انرژی مورد نیاز شما را در طول تمرین محیا می کند. موز و ماست از جمله غذاهای سالم با کربوهیدرات بالا می باشند.


4 از خوردن غذاها با قند و چربی بالا قبل از تمرین پرهیز کنید. غذا های با قند و چربی بالا ممکن است در ابتدای تمرین به شما انرژی بالای بدهند ولی به سرعت انرژی شما کاهش پیدا می کنند. غذاهای قندی زمانی باید مصرف شود که شما احساس می کنید قند خونتان افت کرد.


5 قبل از تمرین برای جلوگیری از مواجه شدن با کم آبی مقدار زیادی مایعات از جمله آب بنوشید.


6 به دلیل اینکه هضم پروتئین ها زمان و کالری زیادی نیاز دارد، بهتر است غذاها با پروتئین بالا را بعد از تمرین مصرف کنید. 




مطالب مرتبط

خوراکی ها با پروتئین بالا

بهترین زمان برای دویدن

ورزش سنگین قبل از صبحانه، مفید یا مضر؟

بعد از تمرین چه غذاهایی بخوریم



منبع:

ehow

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد