ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

وزن ایده آل شما چند است؟

متغیر های زیادی در تعیین وزن ایده آل از جمله سن، جنسیت، قد و حجم توده عضلانی نقش دارند. در حالی که 77 کیلو برای یک مرد 180 انتیمتری یک وزن ایده آل است ممکن است این وزن برای زنی با قدی مشابه وزنی ایده آل نباشد. در زیر با در نظر گرفتن برخی از متغیرها روشی برای محاسبه وزن ایده آل شما ارائه می دهیم.


قدتان را مشخص کنید این کار یک مرحله ضروری در تعیین وزن ایده آل است. یک فرد قد بلند نسبت به یک فرد قد کوتاه، بدون به خطر افتادن سلامتی می تواند وزن بیشتری داشته باشد.


وزن ایده آل بدنتان را با استفاده از شاخص توده بدن BMI تعیین کنید. BMI یک عدد مشخص است که میزان توده چربی بدنتان را بر اساس وزن و قدتان به شما می دهد. با استفاده از نمودار زیر شما می توانید وزن ایده آل بدنتان را بر اساس قدتان به دست آورید.



- اگر شما در ناحیه سفید رنگ قرار دارد، وزن شما ایده آل و مناسب با قد شما است.

- اگر شما در ناحیه قرمز رنگ قرار دارید، شما اضافه وزن دارید و باید برای کاهش وزنتان برنامه ریزی کنید.

- اگر شما در ناحیه سبز رنگ قرار دارید، شما با کمبود وزن مواجه هستید و باید برای افزایش وزن برنامه ریزی کنید.


برای تغییر در سبک زندگیتان و رسیدن به یک وزن ایده آل برنامه ریزی کنید. اگر با اضافه وزن مواجه هستید، بیشتر ورزش کنید و کالری کمتری مصرف کنید. اگر با کمبود وزن مواجه هستید، کار با وزنه و تغذیه بهتر را در برنامه روزانه خود جای دهید.


توجه داشته باشید که BMI وزن ماهیچه های اضافه را در نظر نمی گیرد. اگر در اثر تمرینات قدرتی و بدن سازی وزن ماهیچه ای شما بالا رفته باشد، بدون اینکه در معرض خطر باشید، می توانید وزنی بالاتر از وزن پیشنهادی BMI داشته باشید.




مطالب مرتبط

وزن ایده آل

نکاتی برای کاهش وزن

با پیاده روی لاغر شوید




منابع:

weightlossresources

nhs

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد