ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

تاثیر ورزش در افزایش چربی سوزی

مشکل زمانی شروع می شود که ما بیشتر از حد نیاز بدن کالری مصرف می کنیم. کالری اضافه در بدن به صورت چربی ذخیره می شود. پس بهترین راه برای لاغر شدن، روشی است که باعث شود بیش از مقدار کالری دریافتی، کالری بسوزانیم. ورزش و رژیم غذایی دو راه رسیدن به این هدف هستند. هر ورزشی که به افزایش چربی سوزی در بدن کمک کند مناسب است .دو نوع ورزش در رسیدن به این هدف به ما کمک می کنند که عبارتند از ورزش های هوازی، ورزش های قدرتی.


ورزش های هوازی

ورزش هوازی هر فعالیت مستمری است که ضربان قلب شما را به میزان 65 تا 80 درصد حداکثر ضربان قلب افزایش دهد. در هنگام انجام ورزش های هوازی، متابولیسم بدن به شدت افزایش پیدا می کند و در نتیجه باعث سوختن چربی ها می شود. نرخ متابولیسم تا چند ساعت بعد از پایان ورزش هوازی همچنان بالا می ماند. 


ورزش های قدرتی

ورزش های قدرتی یا مقاومتی از وزنه، طناب الاستیک و یا وزن بدن برای ایجاد فشار بر روی ماهیچه ها بهره می گیرند. ورزش های قدرتی به افزایش چربی سوزی بدن از طریق افزایش حجم ماهیچه ها و در نتیجه بالا بردن متابولیسم پایه بدن ( BMR ) کمک می کنند. هرچه ماهیچه های شما بیشتر باشد، چربی سوزی بدن شما بالاتر است.


تکرار، شدت، زمان

هر  دو نوع از ورزش های یاد شده به افزایش چربی سوزی کمک می کنند. بهترین برنامه برای کاهش وزن حداقل 45 دقیقه ورزش هوازی 3 روز در هفته و انجام ورزش های قدرتی-مقاومتی دو روز در هفته می باشد.


بیش از حد ورزش کردن

ممکن است بیش از حد ورزش کردن برای سریع تر لاغر شدن منجر به آسیب دیدگی و بیماری گردد. از جمله عواضی که ممکن است در اثر ورزش زیاد و رژیم غذایی سختگیرانه در فرد بروز کند عبارتند از: خستگی، آسیب های مفصل، سرما خوردگی های مکرر، عفونت و درد شدید .


یک روش بهتر

ترکیب ورزش با یک رژیم غذایی سالم و کم کالری می تواند شما را در سریع تر رسیدن به هدف یاری دهد.




مطالب مرتبط

ورزش هوازی چیست

سه قدم تا کاهش وزن؛ قدم اول: هدف

با پیاده روی لاغر شوید

افزایش متابولیسم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد