ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه با چربی های شکمی مقابله کنیم

افرادی هستند که از افزایش بی رویه وزن رنج می برند و به درمان آن اهمیت نمی دهند تا آن که متوجه چاقی شدید در ناحیه شکم می شوند. این موضوع به ویژه در آقایان که به دلیل مشغله های روزمره به وزن خود توجهی ندارند، شایع است. این افراد زمانی کاهش وزن خود را جدی می گیرند که چاقی شکمی باعث بروز بیماری هایی مثل دیابت، افزایش چربی خون، بیماری های قلبی و عروقی و نیز کبد چرب در آنها شود.



به علت عوارضی که چربی های شکمی دارند، به شما توصیه می‌کنیم به طور منظم دور کمر و شکم خود را اندازه گیری کنید... اما چه طور می‌توان از شر چربی های شکمی راحت شد؟

اگر دور کمر در آقایان مساوی یا بیشتر از 102 سانتی متر و در خانم ها مساوی یا بیشتر از 88 سانتی متر باشد، نشان می دهد فرد دچار چاقی شکمی است.


آب کردن چربی های شکم


چه عواملی، چاقی های موضعی را تشدید می کنند؟

علاوه بر مصرف بی رویه کالری که چاقی و به تبع آن چاقی موضعی را تشدید می کند، عوامل متعدد دیگری نیز در تشدید چاقی موضعی، به ویژه چاقی شکمی موثرند، از جمله:


  • رژیم های یویو که با کاهش و افزایش متناوب وزن همراه می باشند.
  • مصرف زیاد فست فودها که حاوی چربی اشباع فراوان و نیز اسیدهای چرب ترانس هستند. این موضوع به ویژه در جوانانی که وزن خود را با اجرای رژیم های سخت لاغری کنترل می کنند، ولی عادت به مصرف فست فود دارند، بیشتر مشاهده می شود.
  • تغییرات هورمونی به ویژه در خانم های مبتلا به تخمدان پلی کیستیک و نیز در مرحله قبل از یائسگی.
  • استفاده ی نابجا از داروهای هورمونی و نیز داروهای بدنسازی که معمولا به طور غیر مجاز استفاده می شوند.
  • انجام ورزش های مقاومتی مانند وزنه برداری، ورزش های رزمی و بدنسازی و سپس ترک آن، به ویژه باعث چاقی در ناحیه بازوها و نیز سینه خواهد شد که در خیلی از موارد نسبت به درمان نیز مقاوم هستند. لذا توصیه اساسی به این گروه از ورزشکاران، داشتن یک برنامه منظم برای ادامه طولانی مدت این نوع از ورزش ها می باشد.
  • عدم تحرک بدنی و زندگی عاری از فعالیت بدنی. از طرف دیگر ترک ورزش های هوازی مانند پیاده روی ، شنا، فوتبال و ... در کمتر از یک هفته، باعث افزایش مقاومت به انسولین می شود که در مدت کمتر از یک ماه، بزرگ شدن سایز شکمی را به همراه خواهد داشت.


انواع چربی شکمی

محققان چربی را که افراد دور کمرشان داشتند مقایسه کردند، که این چربی شامل، چربی زیر پوستی (همان چربی که به خوبی دیده می‌شود، که بین پوست و شکم جای گرفته است) یا چربی شکمی یا داخلی می‌شد، که اطراف اعضای بدن را می‌گیرند و خطرناک هستند. 


نتیجه یک تحقیق علم در مقابله با چربی های شکمی

یک گروه امریکایی برای بررسی چگونگی از بین رفتن چربی های شکمی، تمرینات ورزشی 144 نفر، زن و مرد، بین 18 تا 70 سال را مورد بررسی قرار داد. 


یک سوم این افراد تمرینات استقامتی انجام دادند، آنها روی تردمیل که به شکل سربالایی شبیه سازی شده بود تمرین می‌کردند. این افراد مسیری معادل 12 مایل راه می‌رفتند، چیزی بیش از 19 کیلومتر در هفته. یک سوم دیگر سه بار در هفته تمرینات عضله سازی انجام می‌دادند. آخرین گروه ترکیبی از هر دو نوع تمرین را در برنامۀ ورزشی خود داشتند. 

نتیجه: 

افرادی که از روش ترکیبی استفاده می‌کردند، به طور کلی چربی بیشتری از دست داده بودند. افرادی که فقط پیاده روی می‌کردند، چربی داخلی بیشتری از دست داده بودند. و با روش عضله سازی، افراد چربی زیر پوستی بیشتری از دست داده بودند... اما علاوه بر آن، برخی از آنها اندکی چربی داخلی دریافت کرده بودند.


چرا ورزش های استقامتی برای مقابله با چربی های شکمی مؤثر هستند؟

موضوع بر سر سوزاندن کالری است: برای از بین بردن چربی های داخلی ما نیاز داریم کالری زیادی بسوزانیم، و یک فعالیت شدید و طولانی مدت، مانند 19 کیلومتر پیاده روی در هفته، روش بسیار خوبی برای تبدیل این چربی ها به انرژی است.




مطالب مرتبط

چگونه شکمی صاف داشته باشیم

کاهش چربی های دور شکم

کاهش چربی های دور کمر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد