ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

نقش تغذیه سالم در کاهش وزن

خوردن غذاهای سالم یکی از راحت ترین راه ها برای کاهش وزن است. دلیل اینکه بسیاری از افراد چاق نمی تواند وزن کم کنند این است که آنها تمایل به خوردن غذاهای چرب و شیرین دارند. هنگامی که غذای سالم بخورید و ورزش کنید متوجه خواهید شد که کاهش وزن کار آسانی است.

1- هر روز میوه بخورید. پرتقال، گریپ فروت، آناناس و انگور را در رژیم غذایی تان جای دهید. در حقیقت تنوع در انتخاب میوه ها خوردن میوه را برای شما جذاب تر می کند. برای کمک به کاهش وزن روزانه مقدار متعادلی میوه بخورید.

2- یک سالاد از سبزیجات برگ سبز برای ناهار درست کنید. دیگر سبزیجات مانند هویج، کلم بروکلی و قارچ را هم می توانید به این سالاد اضافه کنید. سالاد سبزیجات با یک سس کم چرب برای شما بسیار مفید است، و در کاهش وزن به شما کمک فراوانی می کند.

3- در روز مقدار کافی پروتئین دریافت کنید. اگر در رژیم غذایی شما پروتئین کافی وجود نداشته باشد، بدن برای به دست آوردن پروتئین کافی شروع به خوردن ماهیچه ها و بافت اندام ها می کند. برای به دست آوردن پروتئین کافی گوشت کم چربی، گوشت سفید، تخم مرغ و آجیل بخورید.

4- شیر و لبنیات کم چرب بخورید. مصرف یک لیوان 250 گرمی شیر در روز، کلسیم مورد نیاز برای حفظ سلامت و استحکام استخوان ها را در یک رژیم کاهش وزن محیا می کند.


مطالب مرتبط

وزن ایده آل شما چند است؟

پنج گام اساسی در کاهش وزن

تغذیه و ورزش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد