ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

کاهش وزن با دوچرخه سواری

اگر می خواهید وزن کم کنید باید بیش از کالری که از رژیم غذایی دریافت می کنید کالری بسوزانید.  برای هر 0.5 کیلوگرم وزن که می خواهید کم کنید باید 3500 کالری بسوزانید. دوچرخه سواری در هر 10 دقیقه بین 35 تا 130 کالری بسته به سرعت رکاب زدن و وزن شما کالری مصرف می کند. بنابراین دوچرخه سواری یک راه مناسب برای کاهش وزن است.

1- هر روز دوچرخه سواری کنید. برای دستیابی به بهترین نتیجه هر روز حداقل 20 دقیقه دوچرخه سواری کنید. به تدریج با افزایش آمادگی بدنی، می توانید با سرعت بیشتری رکاب بزنید و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید.

2- در مسیر های شیب دار دوچرخه سواری کنید. دوچرخه سواری در مسیرهای شیب دار باعث می شود برای بالا و پایین رفتن از شیب ها قسمت های مختلفی از ماهیچه های بدن شما کار کند.

3- رفت و آمدهای روزانه را با دوچرخه انجام دهید. از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده کنید. به طور مثال 15 دقیقه دوچرخه سواری تا رسیدن به محل کار باعث سوختن حداقل 54 کالری می شود. 

4- روز هایی که هوا مناسب نیست می توانید از دوچرخه ثابت استفاده کنید. چه در فضای باز دوچرخه سواری کنید، چه از دوچرخه ثابت در باشگاه استفاده کنید، نتیجه افزایش ضربان قلب، تنفس سریع تر و کاهش وزن است.

5- رژیم غذایی سالم داشته باشید. خوردن چربی ها و غذاهای شیرین را متوقف کنید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و دوچرخه سواری روزانه به شما در سریع تر وزن کم کردن کمک می کند. سبزیجات، میوه ها، غذاهای پروتئینی و غلات سبوس دار را به رژیم غذایتان اضافه کنید تا به صورت موثرتری وزنتان را کاهش دهید.


مطالب مرتبط

ورزش یا رژیم غذایی

سه قدم تا کاهش وزن؛ قدم سوم: ورزش

نکاتی برای کاهش وزن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد