ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

تغذیه مناسب برای عضله سازی

تمرین های بدنسازی اگر شما می خواهید که عضلاتی قوی و سالم داشته باشید مهم هستند، اما فقط یک بخش از فرآیند ساخت عضله هستند. اگر شما می خواهید عضلاتی قوی و سالم داشته باشید به یک تغذیه درست هم نیاز دارید.

پروتئین

اگر ورزش می کنید و خواهان داشتن عضلاتی قوی و حجیم هستید باید پروتئین کافی مصرف کنید. پروتئین به ساخت عضلات جدید کمک می کند و انرژی مورد نیاز ماهیچه ها را تامین می کند. به ازای هر 450 گرم وزن بدن شما حداقل باید 1 گرم پروتئین در روز مصرف کنید. گوشت قرمز، مرغ، ماهی و آجیل ها منابع خوبی از پروتئین ها محسوب می شوند. 

تخم مرغ

تخم مرغ منبع ارزانی از پروتئین ها می باشد.

سبزیجات

سبزیجات منبع مناسبی از کربوهیدرات ها می باشند که برای تامین انرژی ضروری است. سبزی ها بر خلاف کربو هیدرات های نشاسته ای مانند ماکارونی، نان و برنج سبزیجات به زمان طولانی تری برای تبدیل شدن به قند نیاز دارند. مصرف انواع سبزیجات علاوه بر اینکه انرژی مورد نیاز ماهیچه های شما را تامین می کند، ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن را هم تامین می کنند.

ماهی و روغن ماهی

ماهی های چرب در میان بهترین غذاها برای تامین اسید های چرب برای ماهیچه ها می باشند. خوردن مکمل روغن ماهی به پایین اوردن چربی بدن و کاهش التهاب مفاصل بخصوص زمانی که شما برای عضله سازی تمرینات سنگینی انجام می دهید.

لبنیات کم چرب

لبنیات کم چرب مانند شیر، پنیر کم چرب و ماست منابعی غنی از پروتئین و کم کالری هستند، که میان وعده مناسب برای قبل یا بعد تمرین به حساب می آیند. کلسیم لبنیات به تقویت استخوان ها کمک می کند. 

میوه ها

میوه ها بدن را از کم آبی محفوظ می دارند و انواع ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها را برای بدن تامین می کنند.


مطالب مرتبط

خوراکی ها با پروتئین بالا

تغذیه و ورزش

نقش تغذیه مناسب در پیشگیری از گرفتگی عضلانی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد