ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

پیاده روی بهترین ورزش برای سلامت و تناسب اندام

از بین کلیه راه هایی که برای تناسب اندام انتخاب می کنیم، «پیاده روی» آسان ترین، مطمئن ترین و ارزان ترین راه است. پیاده روی در یک روز خوب و با یک همراه خوب، برای رسیدن به مقصدی که 6 یا 7 کیلومتر با شما فاصله دارد، بسیار لذت بخش خواهد بود. خیابان های خلوت و سرسبز شهر، پارک ها، جاده های جنگلی یا قدم زدن پیاپی در اطراف حیاط مدرسه، مکان های خوبی برای پیاده روی و لذت بردن از مناظر اطراف است. در یک روز کاری و پر مشغله یا پس از انجام یک کار خسته کننده در یک روز تعطیل یا برای رفع کسالت، پیاده روی بهترین روش برای رفع خستگی و بهبود حال شماست.

چه مقدار پیاده روی کنیم؟

سعی کنید روزانه نیم ساعت پیاده روی تند یا یک ساعت پیاده روی معمولی انجام دهید .

سعی کنید هر روز حداقل برای مدت نیم ساعت پیاده روی تند انجام دهید یا چهار بار در هفته و هر بار به مدت یک ساعت. اگرشما فردی 75 کیلویی باشید و با سرعت زیاد به مدت یک ساعت در زمین مسطحی پیاده روی کنید، 300 کالری انرژی می سوزانید و اگر هر روز همین برنامه را اجرا کنید 1100 کالری انرژی در هفته می سوزانید که برای تناسب اندام و سلامت قلب و عروق شما بسیار مفید است. هنگام پیاده روی ، اگر می خواهید سریع تر راه بروید، به جای برداشتن قدم های بلند، قدم هایتان را کوتاه و سریع تر بردارید. همچنین از کفش مناسب ورزشی استفاده کنید.

برخی از مزایای پیاده روی

1 پیاده روی بی خطرترین ورزش : پیاده روی از نظر ایمنی با سایر ورزش ها قابل مقایسه نیست . درپژوهشی که طی 28 هفته در دانشگاه کلورادو صورت گرفته است دو گروه دونده و قدم زن که هفته ای چهاربار با ضربان قلب تعیین شده ورزش نمودند، از نظر سطح تناسب اروبیک با یکدیگر مقایسه شدند. به طور میانگین کسانی که دویده بودند، به دلیل آسیب دیدگی یازده روز از فعالیت جسمانی را از دست دادند؛ در حالی که پیاده رونده ها تنها یک روز و نیم از برنامه تعیین شده عقب ماندند.

2 پیاده روی سبب پیشگیری از پوکی استخوان می شود : ورزشهایی چون شنا و دوچرخه سواری برای سلامت قلب و رگها بسیار مفیدند اما به اندازه پیاده روی استخوانها را قوی نمی کنند. دکتر سوزان جانسون ، نویسنده کتاب The Walking Handbook (از انتشارات موسسه کوپر در دالاس )، ضمن تاکید بر این نکته می‌افزاید: "ورزشهای Weight-bearing مانند پیاده روی ، برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان علی الخصوص در زنها حیاتی است ." 

3 تاثیر پیاده روی درتناسب اندام  : ویشاسدلاک بنیانگذار American Walking Association می گوید: "در اتحاد جماهیر شوروی سابق ، دانشمندان از دهه 60 ، طی 4 دوره از بازیهای المپیک به مطالعه ورزشکاران خود پرداختند تا ببینند ورزشکاران کدام رشته از تناسب و سلامت جسمی بیشتری برخوردارند. برای پی بردن به این موضوع آنها عوامل "انعطاف پذیری "، "نبود آسیب دیدگی "، "سرعت "، "مقاومت " و "قدرت پالی متریک (polymetric ) " را که در پرش به کار می رود، ملاک قرار دادند. نتایج تحقیقات نشان داد که از بین تمام ورزشکاران ، پیاده رونده ها در هر یک از این موارد از سایرین برتر بودند.

4 تقویت کننده قوای ذهنی : طی پژوهشی در دانشگاه ایلی نویز، گروهی از بزرگسالان بین 60 تا 75 سال که در گذشته عادت به نشستن داشتند وادار به انجام سه دفعه پیاده روی های سریع در هفته شدند. پس از 6 ماه عملکرد ذهنی آنها 15 درصد بیشتر شده بود.

5 کاربرد آسان پیاده روی: جانسون می گوید: "مردم پیاده روی را راحت تر از ورزشهای دیگر انجام می دهند و در انجام آن نیز مداومت بیشتری نشان می دهند. افزون بر این پیاده روی می تواند فعالیتی اجتماعی باشد". سولان مک فرسن ، بازیگر دیرپای تلویزیون و دونده سابق ماراتن که اکنون هفته ای چند بار به این ورزش می پردازد، می گوید: "هنگامی که صبحها با عده ای از دوستان به پیاده روی می رویم ، گفت و گوهای جالبی بین ما رد و بدل می شود که من در دورانی که می دویدم از آن بی بهره بودم ! در این پیاده رویها فرصت های مناسب برای ما فراهم می آید که به خوب و بد زندگی خود بهتر آگاهی یابیم و آگاهی خود را در زمینه موضوعات گوناگون افزایش دهیم ".


مطالب مرتبط

چگونه مسافتی را که پیاده روی کرده ایم را محاسبه کنیم

با پیاده روی لاغر شوید

سه قدم تا کاهش وزن؛ قدم اول: هدف

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد