ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و برنامه ریزی ورزشی برای کودکان

طبق بررسی های انجام شده ، کودکان و نوجوانان به طور کامل فعال و با تحرک نیستندو نیاز است بچه ها به ورزش هایی بپردازند که برای بهبود بیماریهای قلبی و نیزارتقاء سلامت بلند مدت آنها مفید باشد. متاسفانه دخترها در خلال سن بلوغ و پس از آن کمتر از پسرها به ورزش می پردازند که این روند علاوه بر تاثیر منفی که در سلامت جسمانی مادران فردا دارد در آینده نیزحتی با درمان های پزشکی هم قابل درمان وجبران نیست. در ادامه مطلب برخی از فواید ورزش برای کودکان و بازی هایی برای فعال نگهداشتن کودکان آماده است.

تاثیر ورزش در سلامت کودکان

کنترل وزن

ارتباط بین فعالیت فیزیکی و چاقی درسنین پایین کاملاً مشخص نیست و مطالعات مربوط به آن هم نتایج ثابتی را در اختیار متخصصان قرار نمی دهد. با این وجود، با افزایش وزش و تحرک و نیز کاهش مصرف کالری می توان وزن را کاهش داد. نگرانی افزایش وزن بین کودکان و نوجوانان کاملاً به جا و منطقی است. بچه های چاق در معرض بیماریهای فشار خون، دیابت نوع دوم، نامنظمی هورمون رشد، مشکلات تنفسی و استخوان قرار دارند. این بیماران از فقدان اعتماد به نفس و روابط اجتماعی رنج می برند.

رشد و نمو استخوان

ورزش باعث تاثیرات ثابت در رشد و نمو استخوان می شود. فعالیت بدنی ، خطر ابتلا به پوکی استخوان را با افزایش غلظت مواد معدنی کاهش می دهد. تحقیقات انجام شده در مورد 40 پسر بالغ که به مدت 30 دقیقه و سه بار در هفته به ورزش می پرداختند حاکی از آن بود که، حجم استخوان کمر و پا، و غلظت مواد معدنی در بدن آنها دو برابر کسانی است که تحرک کمتری داشتند.  نتیجه این تحقیق در مورد 45دختربالغ هم مثبت بود. محققان معتقدند که میزان حجم استخوان حتی پس از توقف ورزش کاهش نمی یابد. آنها به این نتیجه رسیده اند که انجام حرکات ورزشی قبل از سن بلوغ درصد شکستگی استخوان را پس از سن یائسگی تقلیل می دهد.

مراقبت ازقلب و رگهای خونی 

اغلب ، بیماریهای قلبی عروقی در بزرگسالان نمایان می شود، با این وجود در سنین پایین هم ممکن است که با آنها مواجه شویم. تحقیقات نشان می دهد که ورزشهای هوازی در جلوگیری از بیمارهای قلبی عروقی بزرگسالان بسیار موثر است، اما در مورد بچه ها هنوز نامشخص است.

سلامت فکری و ذهنی

با توجه به آخرین شواهد، ورزش در بهبود افسردگی و اضطراب بزرگسالان وکودکان بسیارموثر است . فعالیت بدنی یکی از راهکارهای مبارزه با هیجان روحی است. با توجه به برسی های انجام شده در مورد 220 بزرگسال مؤنث مضطرب و نگران، آن دسته از افرادی که در برنامه های ورزشی سخت شرکت می کنند کمتر از تنش های فیزیکی و روحی رنج می برند.

ورزش کردن در خانه

در روزهای سرد یا بسیار گرم بهترین راه برای شاد نگهداشتن بچه ورزش و بازی داخل منزل است. این کار به آنها کمک می کند که انرژی اضافی را بسوزانند. راهای خلاقانه ای برای ورزش کردن در خانه با بچه ها وجود دارد که در اینجا چندین مورد ذکر می گردد.

1 از سبد و توب فومی برای بازی بسکتبال استفاده کنید. اگر سبد ندارید می توانید از یک پاکت کاغذی یا یک سطل استفاده کنید. برای مهیج تر کردن بازی می توانید از روش های مانند حرکت دادن سبد استفاده کنید.

2 با توپ فومی و بطری های خالی با بچه ها بولینگ بازی کنید.

3 تعدادی توپ فومی را در جوراب قرار داده با هم بجنگید . این بازی شبیه برف بازی است و بازی پرهیجانی برای بچه هاست. توجه داشته باشید بهتر است قبل از شروع بازی لوازم شکستنی را جمع کنید.

4 از یک DVD رقص یا بازی های کامپوتری که شما را به تحرک وادار می دارند، برای تحرک بیشتر استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد