X
تبلیغات
رایتل
جمعه 2 تیر‌ماه سال 1391
توسط: ali

چگونه ورزش را شروع کنیم؟

مهم نیست که چه مدت است که ورزش نکرده اید، شروع دوباره ورزش به بهبود سلامت شما کمک می کند. اگر به بیماری هایی مانند مشکلات قلبی عروقی مواجه هستیدبهتر است ابتدا با پزشکتان مشورت کنید، تا با انجام تست ورزش بتواند برنامه ورزشی متناسب با توانایی شما ارائه کند. بسیار مهم است که با افزایش ضربان قلب، ماهیچه های قلبتان را تقویت کنید. بدون توجه به آمادگی جسمانی و شکل بدنتان راه های امنی برای شروع ورزش وجود دارد، مانند پیاده روی.

1 برنامه روزانه تان را بررسی کنید و زمان منطقی را به وزش اختصاص دهید. شما باید به آرامی شروع کنید و به تدریج سطح تمرینات را بالا ببرید. اگر زمان خالی زیادی در برنامه روزانه تان داری می توانید یک برنامه ورزشی طولانی مدت با فشار کم را انتخاب کنید و اگر با کمبود وقت مواجه هستید یک برنامه ورزشی پر فشار و کوتاه تر را انتخاب کنید.

2 از هر فرصتی برای پیاده روی استفاده کنید. بهتر از به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید و یا به جای استفاده از خودروی شخصی در صورت امکان پیاده روی کنید. تغییراتی کوچک در زندگیتان بدهید، به طور مثال صبح زود تر از خواب بیدار شوید و یا ماشینتان را کمی دورتر از محل کار پارک کنید. این کار ها به شما کمک می کند که زمان بیشتری برای انجام فعالیت های ورزشی داشته باشید و در نتیجه فعال تر باشید. در هر سطحی از آمادگی که باشید پیاده روی یکی از بهترین ورزش های هوازی است.

3 در کلاس ورزشی برای انجام ورزشی که از آن لذت می برید مانند کلاس های رقص یا ایروبیک بپیوندید. کلاس های ورزشی انگیزه خوبی برای ادامه کار به شما می دهند. 

4 به خودتان انگیزه بدهید. چه هدفتان بهبود سلامتی باشد یا رسیدن به وزن ایده آل ورزش برای شما مناسب است. برای داشتن انگیزه بیشتر، بهتر است با یک دوست ورزش کنید و برنامه ورزشی متنوعی داشته باشید.


مطالب مرتبط

اثر ورزش بر بیماری های قلبی

نکاتی برای سلامت و تناسب اندام

10 روش برای تناسب اندام


منبع:

ehow