ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

فواید دویدن در افراد مسن

مطالعات محققان امریکایی نشان می دهد دویدن با قاعده و صحیح می تواند باعث کاهش تاثیرات افزایش سن بر افراد شود. افراد مسنی که پیاده روی می کنند یا می دوند 50درصد کمتر از سایر همتایان خود به خاطر سرطان جان خود را ازدست می دهند. این افراد در عین حال ناتوانی های جسمی کمتری خواهند داشت و از زندگی سالم تری هم برخوردار خواهند بود.

به گفته کارشناسان این یافته ها اهمیت ورزش منظم در افراد مسن را مشخص می کند. دراین مطالعه وضعیت 500نفر از افرادی که برای بیش از 20سال به صورت منظم دویده بودند بررسی شده است. این افراد ازسن 50 سالگی دویدن را شروع کرده بودند. دراین تحقیق مشخص شد تنها 

15 درصد افرادی که دویده اند تا قبل از رسیدن به 90سالگی مرده اند اما آنهایی که ندویده اند 

34 درصد تا قبل از رسیدن به 90سالگی جان خود را ازدست داده اند. درعین حال ناتوانی های جسمی 16سال زودتر در افرادی که ندویده اند بروز کرده است. به گفته کارشناسان افراد مسنی که می دوند کمتر بر اثر عواملی چون سرطان، بیماری های عصبی و عفونی جان خود را ازدست می دهند. بسیاری از افراد مسن به خاطر ترسی که از آسیب دیدن دارند کمتر ورزش می کنند. آمارها نشان می دهد 

90 درصد افراد بالای 75 سال در انگلستان استانداردهای جهانی ورزش کردن برای افراد مسن را رعایت نمی کنند و به گفته پزشکان افراد مسن باید روزی نیم ساعت و حداقل پنج بار در هفته فعالیت متوسط فیزیکی داشته باشند.

گوردون لیشمن یکی از کارشناسان این مطالعه می گوید؛ «این تحقیق فواید ورزش کردن برای افراد مسن را ثابت می کند. قلبی سالم، وزنی متعادل و خواب بهتر از دیگر فواید ورزش برای افراد مسن است.»


مطالب مرتبط

فواید صحیح دویدن

بهترین زمان برای دویدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد