ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه کربوهیدرات بخوریم و وزن کم کنیم؟

غذاهای کربوهیدرات دار انرژی لازم و مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. کاهش وزن و مصرف کربوهیدرات ها کاری علمی و عملی است به شرط این که منابع کربوهیدرات ها را به درستی انتخاب کنید. کربوهیدرات های پیچیده بسیار بهتر از کربوهیدرات های ساده هستند، زیرا قند آنها زمان بیشتری را برای شکسته و تبدیل شدن به انرژی نیاز دارد. یک رژیم غذایی متعادل بهترین و سالم ترین راه برای رسیدن به وزن دلخواه می باشد.

1 مصرف کربوهیدرات های ساده را از رژیم غذایتان حذف کنید. کربوهیدرات های ساده شامل برنج سفید، آرد سفید، ماکارونی بدون سبوس، غذاها با شکر افزوده هستند. این غذاها به سادگی در دستگاه گوارش هضم می شوند و به جای کمک به کاهش وزن سبب افزایش وزن می شوند.

2 غذاهایی که دارای کربوهیدرات های پیچیده هستند را به رژیم غذاییتان اضافه کنید. کربوهیدرات های پیچیده مانند حبوبات، میوه ها و سبزیجات می باشند. غلات سبوس دار را جایگزین غلات ساده تصفیه شده کنید.

3 50 درصد کالری مورد نیاز بدن شما باید از کربوهیدرات ها تامین شود. بر اساس 2000 کالری نیاز متوسط بدن به کالری، شما باید روزانه 250 گرم کربوهیدرات از منابع غذایی سالم مصرف کنید.

4 به جای کربوهیدرات های فرآوری شده از کربو هیدرات های کامل استفاده کنید. به طور مثال سیب یک کربوهیدرات کامل است در حالی که مربای سیب کربوهیدرات کامل نیست.


مطالب مرتبط

بهترین میوه ها برای کاهش وزن

10 روش برای تناسب اندام

معرفی هرم غذایی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد