X
تبلیغات
رایتل
جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391
توسط: ali

راه های کسب انگیزه برای ورزش کردن و تناسب اندام

اغلب مردم تمایل دارند بدون ورزش و غذای سالم ، بدنی خوش فرم داشته باشند . ما برای به دست آوردن چیزهای نظیر پول و ... تلاش می کنیم. پس چرا اندام مناسب نباید در لیست چیزهایی باشد که ما برایشان تلاش می کنیم ؟ بیایید یاد بگیریم که چطور به خودمان برای ورزش کردن انگیزه بدهیم.

شما با مصرف کمتر چربی اشباع شده و ترانس در رژیم غذایی خود و تنها با سه بار ورزش در هفته ،هر بار به مدت 30 دقیقه درروز، می توانید تناسب اندام خودرا حفظ کنید . حال برای به دست آوردن انگیزه برای انجام این کار به نکات زیر توجه کنید.

هدف داشته باشید

برای دستیابی به هر چیزی که دوست دارید باید ابتدا هدفتان را مشخص کنید. آیا می خواهید خوش اندام باشید ؟ به سمت آن حرکت کنید. برنامه غذایی خود را از قند، مواد غذایی کم ارزش، و الکل خالی کنید . سعی کنید هدفی منطقی انتخاب کنید و پس از گذشت مدتی هدفتان را مورد بازبینی قرار دهید و بر اساس میزان دستیابی به هدف آن را ساده یا سخت تر کنید. 

برنامه

برنامه تمرینی برای خود تنظیم کنید اگر خودتان در تهیه یک برنامه تمرینی تجربه ی کافی ندارید از یک مربی کمک بگیرید. وعده های غذایی خودرا برنامه ریزی کنید، پنج وعده غذایی کوچک و یا سه وعده غذایی بزرگ در روز بخورید، برای حفظ متابولیسم بدنتان آن را به طور منظم ادامه دهید. میان وعده ها را فراموش نکنید و یا عمدا ازآ نها صرف نظر نکنید. سعی کنید در میان وعده ها و عده های غذایتان غذاهای چربی سوز را بگنجانید.

یکنواخت نباشید

سعی کنید تنوع و هیجان را به برنامه ورزشی تان اضافه کنید. اگر پیاده روی می روید در مسیر های مختلفی پیاده روی کنید. ورزش ها مختلفی مانند دوچرخه سواری، دو، پیاده روی، کوهنوردی و کوهپیمایی، شنا و ورزش های قدرتی را انجام دهید.

با دوستان ورزش کنید

در صورت امکان یک دوست و یا یکی از اعضای خانواده را برای ورزش کردن با خودتان همراه کنید. داشتن دوستی که شما را مجبور کند که به موقع در باشگاه یا محل تمرین حاضر باشید و یا در مواقع ضروری به شما انگیزه بدهد، به شما در ورزش کردن کمک فراوانی می کند.


مطالب مرتبط

تاثیر ورزش در کاهش وزن

نکاتی برای سلامت و تناسب اندام

انتخاب یک برنامه ورزشی درست

برنامه ورزشی درست و متعادل