X
تبلیغات
رایتل
جمعه 9 تیر‌ماه سال 1391
توسط: ali

دوچرخه سواری و کاهش وزن

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که برای ثبت نام در کلاس های ورزشی تنبلی می کنید و ورزش کردن طبق برنامه زمان بندی شده را نمی پسندید، یا اضافه وزن دارید و به دنبال راهی برای کاهش وزن هستید، دوچرخه سواری ورزشی مناسب برای شما است.

تحقیقات نشان می دهد که دوچرخه سواری تاثیر فوق العاده ای بر کاهش وزن، سوزاندن چربی و کالری دارد و در عین حال به تناسب اندام کمک می کند.

حتی اگر امکان دوچرخه سواری در فضای آزاد را ندارید می توانید یک دستگاه دوچرخه ثابت خریداری کرده و آن را در اتاق خود بگذارید، اما توجه داشته باشید که استفاده از دوچرخه ثابت در منزل نسبت به دوچرخه سواری در فضای آزاد به انگیزه بیشتری نیاز دارد. برای شروع به ۳۰ دقیقه دوچرخه سواری اکتفا کنید و تا هفته ششم زمان آن را به ۴۵ دقیقه برسانید.

گفتنی است دوچرخه سواری با سرعت متوسط، موجب سوزاندن ۱۹۰ کالری در نیم ساعت می شود. برای مثال اگر یک چیزبرگر می خورید، باید ۹۰ دقیقه دوچرخه سواری کنید تا ۶۰۰ کالری که به بدن رسانده اید، بسوزد.

این در حالی است که دوچرخه سواری به انعطاف زانو ها و لگن کمک می کند. یک نکته جالب این است که هنگام دوچرخه سواری نوعی هورمون موسوم به « احساس خوب » در مغز ترشح می شود.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور مرتب دوچرخه سواری می کنند، ۱۰ سال جوان تر به نظر می رسند. ریسک دچار شدن به دیابت و حملات قلبی هم با دوچرخه سواری کاهش می یابد. از سوی دیگر از آنجایی که تحمل وزن بدن در جریان دوچرخه سواری بر عهده دوچرخه است به مفاصل فشار کمتری وارد می شود.


مطالب مرتبط

کاهش وزن با دوچرخه سواری

ورزش هوازی چیست