X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1391
توسط: ali

برنامه رژیم غذایی بدون ورزش هوازی

کاهش وزن بدون ورزش های هوازی برنامه ای ورزشی- غذایی است که توسط برخی برنامه های تلویزیونی آمریکا از جمله صبح بخیر امریکا به شهرت رسید. این روش کاهش وزن توسط کارشناس ورزشی جیم کاراس ( jim karas ) ارائه شده است و بحث ها و انتقاد های فراوانی پیرامون آن وجود دارد. با وجود انتقاد های فراوان پیرامون این روش کاهش وزن، بسیاری از افراد با این روش وزن خود را کم کردند.

در زیر با برخی از اصول برنامه کاهش وزن بدون ورزش هوازی آشنا می شوید.

1 از ورزش های هوازی مانند دو، دوچرخه سواری و  ... دوری کنید. کاراس ادعا می کند که مردم برای سال های روش اشتباهی را برای کاهش وزن دنبال می کنند. وی ادعا می کند که ورزش های هوازی فقط باعث گرسنه شدن فرد و پرخوری می شوند.

2 کاراس توصیه می کند که ورزش های قدرتی را جایگزین ورزش های هوازی کنید. یک برنامه منظم برای انجام حداقل سه روز تمرین قدرتی در هفته داشته باشید.

3 برنامه رژیم بدون ورزش هوازی دارای 4 مرحله است و هر مرحله دو هفته به طول می انجامد. شما باید 3 وعده غذایی و دو میان وعده بخورید. در مرحله اول اگر مرد هستید باید 1500 کالری و اگر زن هستید باید 1200 کالری در روز از رژیم غذایی دریافت کنید. در هر مرحله از این رژیم میزان کالری دریافتی نسبت به مرحله قبل افزایش می یابد.

4 نان، نوشابه و نوشیدنی های دارای قند افزوده، کره و لبنیات پر چرب را از رژیم غذایتان حذف کنید. وعده های غذایی شما باید شامل گوشت های کم چربی، سفیده تخم مرغ، ماست کم چرب، ماهی ، میوه ها و گوجه فرنگی باشد. 

5 آجیل ها و پنیر کم چرب باید میان وعده های شما باشند. در رژیم غذایی بدون ورزش هوازی میان وعده ها باید دارای چربی کمی باشند. انتخاب های محبوب شامل بادام زمینی و پنیر کم چربی می باشند.


توجه 

! رژیم غذایی بدون ورزش هوازی به دلیل داشتن فرآورده های حیوانی مانند گوشت در وعده های غذایی اصلی مناسب گیاهخواران نمی باشد. 

! برخی از کارشناسان ادعا می کنند که استفاده از رژیم غذایی بدون ورزش هوازی مناسب نیست. این کارشناسان توصیه می کنند که شما باید حداقل در روز 30 دقیقه فعالیت ورزشی هوازی با شدت متوسط داشته باشید.


منبع:

ehow