ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

آیا استرس باعث چاقی می شود؟

گاهی اوقات ممکن است زندگی بسیار چالش‌برانگیز شود و نگرانی‌ها و مسئولیت‌های خانوادگی شما را تحت فشار قرار دهد. با آنکه استرس خفیف طبیعی‌ترین بخش زندگی است، اما استرس شدید می‌تواند بازدهی شما را تحت‌تأثیر قرار دهد و سلامت جسم و روحتان را به خطر اندازد. استرس علاوه بر آثار منفی که بر روح و جسم شما می گذارد سبب چاقی و اضافه وزن هم می گردد.

هنگامی که بدن شما سالم است در باسخ به استرس شروع به ترشح هرمون کورتیزول می کند. هرمون کورتیزول سبب تحریک اشتها شده و سبب می شود که شما بیش از نیاز بدنتان بخورید. بسیار از کارشناسان اعتقاد دارند که استرس سبب افزایش چربی در قسمت های میانی بدن بخصوص شکم می شود. زیرا بیشتر گیرنده های کورتیزول در نواحی شکم می باشند. و افزایش چربی در نواحی میانی بدن سبب افزایش خطر ابتلا فرد به دیابت و بیماری قلبی می شود.

برای مقابله با استرس چه کار کنیم

1 ورزش کنید. ورزش سبب پایین آمدن سطح هورمون کورتیزول و بالا رفتن سطح اندروفین ( هورمون شادی بخش ) که با استرس مقابله می کند می شود. ورزش هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی، دو و ... دو تا 3 بار در هفته و هر نوبت برای زمان حداقل 20 دقیقه انجام دهید. تمرینات یوگا نیز از دیگر راه های موثر در کاهش استرس و فشار های روانی است.

2 کارهای آرامش بخش هر چقدر هم که ساده هستند را در برنامه روزانه تان قرار دهید. مانند نشستن در وان آب گرم، تنفس عمیق و یا گوش دادن به یک موزیک آرامش بخش.

3 تغذیه سالم و دریافت مواد مغذی ضروری و کافی از رژیم غذایی برای سلامت اعصاب و روان ضروری است . سالاد سبزیجات، آب میوه طبیعی و میوه ها را در رژیم غذایتان قرار دهید. اگر آدامس جویدن به کاهش استرس شما کمک میکند سعی کنید آدامس بدون قند بجوید.


مطالب مرتبط

ورزش یوگا چیست

فواید ورزش یوگا

بهترین ورزش ها برای رهایی از استرس


منبع:

goodtoknow


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد