ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

انواع ورزش های هوازی

انواع مختلفی از ورزش های هوازی ( ورزش های قلبی-عروقی ) وجود دارد.  ورزش هوازی فعالیتی است که سبب حرکت کردن ماهیچه های بزرگ بدن مانند پاها و افزایش ضربان قلب و تنفس شود. 



ورزش های هوازی تقسیم بندی های مختلفی دارند. مانند ورزش های داخل یا بیرون خانه و ورزش های نیازمند تجهیزات و یا بی نیاز از تجهیزات ورزشی.


ورزش های هوازی خارج از منزل

دو، پیاده روی سریع، دوچرخه سواری، طناب زدن، شنا و انواع اسکی از جمله مهمترین ورزش های هوازی هستند که می توان در خارج از منزل انجام داد.


ورزش های هوازی در محیط بسته

از جمله مهمترین ورزش های هوازی که می توان در یک فضای محدود انجام داد عبارتند از دویدن روی تردمیل، پله کوهنوردی، دوچرخه ثابت، ماشین قایق رانی و الیپتیکال.

همان گونه که متوجه شده اید ورزش های هوازی که در فضای باز انجام می شوند نسبت به ورزش هایی که در فضای بسته انجام می شوند به تجهیزات کمتر و ارزان تری نیازمند هستند. برای انجام ورزش های هوازی در داخل منزل شما به تجهیزات گران قیمتی نیاز دارید.


فواید ورزش های هوازی

سوزاندن کالری: ورزش های هوازی راه مناسبی برای سوزاند کالری هستند. به منظور کاهش وزن شما باید ورزش های هوازی را برای بازه زمانی طولانی و به طور منظم انجام دهید. 

افزایش متابولیسم بدن: تحقیقات نشان داده که انجام منظم ورزش های هوازی سبب افزایش متابولیسم بدن شما می شود. افزایش متابولیسم به کاهش وزن کمک می کند.


کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی: کارشناسان می گویند 20 دقیقه پیاده روی 3 نوبت در هفته به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.




مطالب مرتبط

ورزش هوازی یا ایروبیک

ورزش هوازی چیست

دستگاه های مناسب برای ورزش های هوازی




منبع:

ideasforwomen



نظرات 1 + ارسال نظر
گندم چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:06 ب.ظ

سلام.وبلاگت عالی بود.ممنون.فقط ی سوال.از نظر شما بهترین زمان کدومه پس؟؟

من خودم برای ورزش 3 تا 4 ساعت بعد از وعده نهار انتخاب می کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد