ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

رژیم 1200 تا 1500 کالری

شما می توانید در سلامت کامل با مصرف روزانه 1200 تا 1500 کالری وزن کم کنید. چربی های ناسالم را از رژیم روزانه تان حذف کنید و سعی کنید فیبر و پروتئین بیشتری مصرف کنید. مصرف روزانه 1200 تا 1500 کالری به شما برای حداکثر کاهش وزن کمک می کند. سعی کنید در روز حداقل 2 لیتر آب برای جلوگیری از کم آبی و دفع سموم از بدن بنوشید.


کاهش مصرف چربی ها

چربی های پر کالری را از رژیم غذایتان حذف کنید. مصرف چربی ها باید به 20 تا 35 درصد از کل کالری مصرفی در روز محدود شود. به طور مثال اگر شما در روز 1500 کالری دریافت می کنید باید کمتر از 60 گرم چربی بخورید. غذاهای کم چربی شامل سبزیجات، میوه ها، پروتئین های کم چربی و فرآورده های لبنی کم چرب می باشد. 


فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین ها را به رژیم غذایتان اضافه کنید.

فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و پروتئین ها باعث می شوند که شما برای مدت طولانی احساس سیری کنید، که این موضوع در پایبند ماندن شما به رژیم غذایتان موثر است. فیبر و کربوهیدرات های پیچیده قند خون را در طول روز ثابت نگه می دارند و همچنین سبب کاهش فشار خون می شوند.


20 تا 30 گرم فیبر در طول روز بخورید. 45 تا 65 درصد از کالری دریافتی شما باید از کربوهیدرات ها باشد.  به طور مثال اگر شما در طول روز 1500 کالری از رژیم غذایتان دریافت می کنید شما می توانید 170 تا 240 گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. فیبر و کربوهیدرات های پیچیده در میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و حبوبات وجود دارند. 


پروتئین های کم چرب یکی از مواد مغذی ضروری دیگر در این رژیم غذایی هستند. پروتئین ها باعث رشد ماهیچه ها شده و ماهیچه ها باعث سوختن کالری بیشتری می شوند. پروتئین ها باید 15 تا 25 درصد از کالری دریافتی شما را تشکیل دهند. ماهی، گوشت مرغ و حبوبات منابع غنی از پروتئین های کم چرب هستند. اگر شما 1500 کالری در روز مصرف می کنید می توانید 55 تا 95 گرم پروتئین بخورید.


چرخه کالری

اگر  روند کاهش وزن شما متوقف شد، از چرخه کالری برای افزایش متابولیسم بدنتان استفاده کنید. در چرخه کالری برای تمام روزهای یک هفته شما مقدار مشخصی کالری مصرف می کنید و برای روزهای هفته بعد این مقدار را تغییر می دهید. برای مثال در هفته اول 1200 کالری در روز مصرف کنید و هفته بعد 1500 کالری در روز مصرف کنید . تکرار این روند سبب افزایش متابولیسم ( سوخت و ساز) بدن می شود و کاهش وزن شما مجددا شروع می شود.




مطالب مرتبط

سریع ترین راه های کاهش وزن

رژیم 1200 کالری

چگونه روزانه 600 کالری بسوزانیم؟




منبع:

ehow

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد