ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم

سلولیت به تجمع بد شکل چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند. این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است. 


سلولیت تنها در  خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند  وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن‌ایده‌آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. تقریبا 85  درصد خانم‌های بالای 20 سال در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته ‌این چربی‌ها شکایت دارند. در واقع سلولیت شرایط فیزیولوژیکی است که دارای علت شناسی های چندگانه ای است .


علل تشکیل

* عدم تحرک و ورزش نکردن: تحرک و ورزش باعث بهبود خون‌ رسانی به بافت چربی زیر پوستی و سوخت و ساز بهتر چربی‌ها می‌شود.

* ژنتیک: بدین معنی که  اگر مادر شما سلولیت دارد شما هم احتمالا‌ این فرورفتگی‌های بد شکل را در اندام‌های خود خواهید یافت. 

* نوشیدن ناکافی آب: توصیه می‌شود روزانه شش تا هشت لیوان آب بنوشید. 

* خوردن غذا‌های چرب و ناسالم از نظر تغذیه‌ای 

* سیگار کشیدن 

* جریان ناکافی سیستم لنفاوی 

* جریان ناکافی خون در ناحیه زیر پوستی 

* پیروی از رژیم‌های غلط غذایی به منظور لاغر شدن


درمان

بدیهی است درمانهای گوناگونی برای سلولیت در سرتاسر دنیا با بکارگیری تجهیزات و انواع کرمها و لوسیونها و اعمال جراحی در حال انجام است . گزارشاتی مبنی بر درمانهای لیزر روشهای  لیپوساکشن . آنزیم درمانی . داروهای خوراکی. درمان التراسوند و درمانهای الکتریکی رایج را میتوان عنوان نمود .ساده ترین راه حل را معمولا با بکارگیری درمانهای ترکیبی مثلا یک نمونه رژیم کاهش وزن به همراه تمرینات ورزشی مناسب و ماساژهای مخصوص را میتوان نام برد . و اگر این سوال پرسیده شود که آیا درمان صددرصد موثری در این زمینه وجود دارد پاسخ منفی است درعین حال بکارگرفتن روشهای مذکور در کنار هم میتواند اثر یکدیگر آنها را تشدید کند.


ورزش چه مقدار در درمان سلولیت موثر است

اگر آنچه که می‌خواهید انجام دهید دست یابی به تناسب اندام و بهبود وضعیت ظاهری است، عاقلانه ترین انتخاب برای مقابله با سلولیت عضله سازی خواهد بود. با این حال باید حرکات مناسب و درستی را انتخاب کنید تا ظریف شوید نه اینکه حجم عضلات تان افزایش یابد. به طور کلی تمرین های طولانی مدت همراه با استفاده از وزنه های نه چندان سنگین توصیه می‌شود.


 تعداد بسیار زیادی از این ورزش ها هستند که به تناسب اندام کمک می‌کنند. در این میان، به طور خاص می‌توان به شنا، دوچرخه سواری و رقص اشاره کرد.


اگر هدف شما از بین بردن چربی هاست، همیشه باید یک فعالیت طولانی مدت را دنبال کنید. در واقع، بدن ما بعد از گذشت زمانی پس از آغاز ورزش، شروع به سوزاندن چربی ها می‌کند.


اما اگر می‌خواهید واقعاً یک فعالیت 100% ضد سلولیت داشته باشید، پاور پلت شاید راه حل بهتری باشد. این روش انجام یک سری تمرینات بر روی یک سکوی لرزان است. حرکات دستگاه به نحو بسیار مفیدی عضلات را تحریک می‌کند، عضلاتی را که دقیقاً زیر پوست واقع شده اند.




مطالب مرتبط

3 ماده‌ی غذایی برای مقابله با سلولیت

راه هایی برای داشتن ران هایی باریک تر



منبع:

razi.ac.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
مهسا دوشنبه 19 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:32 ب.ظ http://deleasemooni.blogsky.com

سلام....
وب خیلی خوب و مفیدی داری...خسته نباشی
خوشحال میشم به منم سر بزنی و نظراتم بگی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد