X
تبلیغات
رایتل
شنبه 31 تیر‌ماه سال 1391
توسط: ali

ورزش و ترک سیگار

ورزش ﻧﻘﺶ ﻣﮫﻤﯽ را در ﺗﺮک ﺳﯿﮕﺎر ﺑﺎزی ﻣﯽ ﮐﻨﺪ. ﺗﺤﻘﯿﻖ ﻧﺸﺎن ﻣﯽ دھﺪ ﮐﻪ ﺳﯿﮕﺎری ھﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ورزﺷﯽ ﻣﻨﻈﻤﯽ را دﻧﺒﺎل ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮی را در ﺗﺮک ﺳﯿﮕﺎر دارﻧﺪ. ھﺮ ﭼﻪ ﺳﻄﺢ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ، ﻣﯿﺰان ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ھﻢ ﺑﺎﻻﺗﺮ ﻣﯽ رود.

ورزش و ترک سیگار
ﺳﯿﮕﺎر ﮐﺸﯿﺪن و ورزش ﺑﺎ ھﻢ ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. در یک نظرسنجی مشخص ﮐﻪ ﺳﯿﮕﺎری ھﺎﯾﯽ ﮐﻪ ورزش ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ اﺣﺘﻤﺎل ﺗﺮک ﺳﯿﮕﺎر در آﻧﮫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آﻧﮫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ورزش ﻧﻤﯽ ﮐﺮدﻧﺪ دو ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻮد. ﺳﯿﮕﺎر ﺑﺮاﺳﺘﯽ در ﺑﺴﯿﺎری از ﺳﯿﮕﺎری ھﺎ ، اﺳﺘﺮس را ﺗﺴﮑﯿﻦ ﻣﯽ دھﺪ. ﺑﺎ ﺗﺮک ﺳﯿﮕﺎر، ﺳﻄﺢ اﺳﺘﺮس اﺣﺘﻤﺎﻻ اﻓﺰاﯾﺶ ﺧﻮاھﺪ ﯾﺎﻓﺖ. ورزش ﺗﺴﮑﯿﻦ دھﻨﺪه ای ﻋﺎﻟﯽ اﺳﺖ و ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﺪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ واﺑﺴﺘﮕﯽ ﺑﻪ ﺳﯿﮕﺎر ﺟﮫﺖ ﺗﺴﮑﯿﻦ اﺳﺘﺮس ﺑﺎﺷﺪ.
چگونه ورزش کنیم
ﺑﺮای ﺷﺮوع ورزش ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ھﺎﯾﯽ را اﻧﺘﺨﺎب ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ار آﻧﮫﺎ ﻟﺬت ﻣﯽ ﺑﺮﯾﺪ. ورزش ھﺎی ﻣﺘﺪاول ﺷﺎﻣﻞ ﭘﯿﺎده روی ، دو آرام ، دوﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاری ، ﺷﻨﺎ ، ﺗﻨﯿﺲ ، ﺑﺴﮑﺘﺒﺎل و ... ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻨﺪ.
ھﺮ ﺑﺎر 20 ﺗﺎ 30 دﻗﯿﻘﻪ ورزش ، ﺳﻪ ﺗﺎ ﭼﮫﺎر ﺑﺎر در ھﻔﺘﻪ را اﻣﺘﺤﺎن ﮐﻨﯿﺪ. اﮔﺮ ﺷﮑﻞ ﺑﺪﻧﯽ ﻣﻨﺎﺳﺒﯽ ﻧﺪارﯾﺪ، ﺑﻪ ﺧﻮدﺗﺎن ﻓﺮﺻﺖ ﺑﺪھﯿﺪ ﺗﺎ ﺑﺎ اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ورزﺷﯽ ﻣﻨﻈﻢ ﺳﺎزﮔﺎر ﺷﻮید. اگر به بیماری خاصی مبتلا هستید ﻗﺒﻞ از ﺷﺮوع ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ورزﺷﯽ ﺑﺎ دﮐﺘﺮ ﺧﻮد ﻣﺸﻮرت ﮐﻨﯿﺪ.