ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

3 ماده‌ی غذایی برای مقابله با سلولیت

سلولیت به تجمع بد شکل ( پرتقالی شکل ) چربی‌هایی گفته می‌شود که در سوخت و ساز آنها اختلال به وجود آمده است. ‌این چربی‌ها به همراه برخی مواد سمی در زیر پوست رسوب می‌‌کنند. این مشکل بیشتر در خانم ها رایج است. 


سلولیت تنها در  خانم‌هایی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند  وجود ندارد ، بلکه زنان لاغر و یا آنهایی که از وزن‌ایده‌آلی برخوردارند نیز ممکن است سلولیت داشته باشند. تقریبا 85  درصد خانم‌های بالای 20 سال در سراسر دنیا با هر نژاد و رنگی از رسوب نا خواسته ‌این چربی‌ها شکایت دارند. در واقع سلولیت شرایط فیزیولوژیکی است که دارای علت شناسی های چندگانه ای است .


اگر این سوال پرسیده شود که آیا درمان صددرصد موثری در این زمینه وجود دارد پاسخ منفی است. اما با انجام برخی کارها مانند ورزش و یا روش های تغذیه ای می‌توانید از شر سلولیت‌های مزاحم خلاص شوید و یا این که آن‌ها را با حداقل برسانید. در زیر به شما برخی مواد غذایی را معرفی می کنیم که در درمان سلولیت موثر هستند.


آب

آب فراوانی بنوشید. بهتر است آبی که می‌نوشید به همراه غذا نباشد. آب معدنی، چای سبز و مایعات سالم مانند آب میوه های طبیعی بهترین گزینه‌اند. آب سموم بدن را دفع کرده و پوست شما را از درون هیدراته می‌کند. یعنی اجازه نمی‌دهد آب بدن از بین برود و پوست خشک شود. اگر نمی‌توانید روزانه 8 لیوان آب بنوشید از مواد غذایی که آب کافی را به بدن می‌رسانند استفاده کنید مثل سیب و مرکبات.

نتایج پژوهشی که در  Nutrition Journal  به چاپ رسیده است، شاخص توده‌ی بدن زنانی که مواد غذایی آبداری مثل سیب و انگور و خیار بیشتری مصرف می‌کنند در مقایسه با زنان دیگری که آب بدنشان را تنها از طریق نوشیدنی‌ها برطرف می‌کنند کمتر است. علاوه بر این میوه ها دارای ویتامین ها و املاح معدنی می باشند که در طراوت و سلامت پوست و احتمالا در درمان سلولیت موثر هستند.




سبزیجات و میوه‌های رنگی

تا می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مصرف کنید. این آنتی اکسیدان‌ها برای داشتن پوستی زیبا ضروری‌ اند و مشکلات آن را برطرف می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها مثل یک روکش محافظتی عمل می‌کنند و نمی‌گذارند که به فیبرهای کلاژن و  سلول‌های دیگر پوست آسیبی برسد. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که اگر ویتامین بیشتری دریافت کنید با ورزش کردن بیش از 30 درصد، چربی بیشتری می سوزانید.


دانه های کامل

تا حد امکان مصرف قند و شیرینی‌ها را کاهش دهید. بدن این قندها را به چربی تبدیل کرده و به جای سوزاندن، آن‌ها را ذخیره می‌کند. این چربی‌هایِ بیش از حد، باعث ایجاد سلولیت های بیشتر می‌شود. دانه های کامل و سرشار از فیبر مثل برنج قهوه‌ای، سوپ جو و ذرت بو داده را بیشتر مصرف کنید. توجه داشته باشید که فیبرهای موجود در این قبیل مواد غذایی جلوی اشتهای شما را خواهند گرفت  و شما گرایش کمتری به مصرف غذا خواهید داشت برای همین لاغرتر خواهید شد.




مطالب مرتبط

سلولیت چیست و چگونه آن را درمان کنیم
ورزش ها و حرکاتی ساده برای کوچک کردن باسن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد