ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چای سبز و کاهش وزن

مردم چین از دیرباز چای سبز را به عنوان یک نوشیدنی دارویی مصرف کرده و می کنند و به دلیل اهمیت ویژه این گیاه، اصول خاصی نیز برای تهیه آن دارند. به تازگی علاوه بر مردم چین، چای سبز در بسیاری از کشورهای جهان طرفداران فراوانی یافته است.


این نوشیدنی قدیمی دارای خواصی است که باعث سوزاندن چربی های اضافی در بدن خواهد شد. برای افرادی که دارای اضافه وزن بوده و از چاقی رنج می برند نوشیدن چای سبز نتایج قابل توجهی به همراه خواهد داشت چرا که از انتقال قند در میکروارگانیسم های چربی پیشگیری می کند. به زبان ساده چای سبز مانع از ذخیره گلوکز در سلول های چربی می شود. یکی دیگر از خواص چای سبز که به کاهش وزن کمک می کند افزایش سرعت متابولیسم بدن است. به این ترتیب می توان از نوشیدن چای سبز، کنترل میزان مصرف کربوهیدرات ها (قندها) و ورزش مداوم، به عنوان مثلثی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام ها نام برد. تحقیقات ثابت کرده وزن افرادی که چای سبز به طور مرتب مصرف می کنند 10 تا 18 درصد کم تر از افرادی است که چای سبز مصرف نمی کنند. 


بر اساس تازه ترین بررسی ها، مصرف مرتب عصاره چای سبز، میزان استقامت افراد را برای ورزش کردن از 8 تا 24 درصد افزایش می دهد. محققان می گویند: بر اساس محاسبات، یک ورزشکار به وزن 75 کیلوگرم باید برای دستیابی به ظرفیت بدنی که مد نظر است باید در روز 4 فنجان چای سبز بنوشد. این بررسی ها نشان می دهد که مصرف زیاد این نوشیدنی و یا مواد تشکیل دهنده فعال آن برای دستیابی به این هدف کافی نیست، بلکه مصرف منظم و در یک دوره طولانی تاثیر گذارست.



یکی دیگر از اثرات مثبت چای سبز، کاهش قابل توجه میزان کلسترول خون است. به ویژه آنکه چای سبز باعث کاهش میزان کلسترول بد و افزایش میزان کلسترول خوب می شود. این تاثیر نه تنها میزان کلسترول بدن را در حد متعادل نگه داشته و میزان کلسترول خوب را افزایش می دهد، بلکه مانع از بروز سکته قلبی و سایر بیماری های قلبی - عروقی می شود.



مطالب مرتبط

یک چای طعم دار برای کاهش وزن

خواص چربی سوزی چای سبز

گیاهانی که به افزایش متابولیسم کمک می کنند

5 نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد