ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

نکاتی ساده برای کاهش وزن و تناسب اندام

هنگامی که صحبت از کاهش وزن و تناسب اندام به میان می آید ذهن بسیاری از افراد به سمت رژیم های غذایی سخت و ساعت ها گرسنگی کشیدن میرود. داشتن اندامی متناسب چندان هم سخت نیست. با داشتن یک رژیم غذایی ساده و ورزش روزانه می توانید به راحتی به اندام دلخواهتان دست یابید. در ادامه مطلب شما را با نکاتی ساده آشنا می کنیم که رعایت کردن آنها کمک زیادی به وضعیت تناسب اندام شما می کند.

سبزی بخورید

از سبزی‌ها به عنــــــوان حجم‌دهنــــده‌ وعده‌هـــای غذائی اســـتفاده کنید. می‌توان به سالاد ماکارونی، املت و ...، سبزی‌هائی مانند بروکلی، هویج و گوجه‌فرنگی به جای افزودن مایونز یا تخم‌مرغ بیش‌تر اضافه کرد. واجب است که فیبر به اندازه کافی مصرف کنید، این ماده در میوه‌جات و سبزی‌جات به وفور یافت می‌شود.

غذاهای فراوری و تصفیه شده کمتری مصرف کنید

از خوردن غذاهای سریع و سرخ شده اجتناب کنید و سعی کنید هر چه بیشتر غذاهای طبیعی را استفاده کنید. 

در وعده صبحانه از غلات استفاده کنید

برای وعده صبحانه‌ از غلات (مثل کورن فلکس) استفاده کنید. بر اساس مطالعات، افرادی که هر روز از غلات در صبحانه‌ خود استفاده می‌کنند، کم‌تر دچار عارضه‌های چاقی و دیابت می‌شوند. به این طریق، آن‌ها کلسیم و فیبر بیش‌تر و چربی کم‌تری نسبت به کسانی که چیزهای دیگری را در وعده‌ی غذائی صبح استفاده می‌کنند، مصرف می‌‌نمایند.

از حجم وعده های غذایی کم و به تعداد آنها اضافه کنید.

به جای سه وعده‌ غذائی با حجم زیاد در روز، پنج یا شش وعده غذای سبک یا خوراک مختصر میل نمائید.

از غذاهی چرب پرهیز کنید

تا حد امکان از خوردن غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنید.

گرسنگی نکشید

بعضی افراد ممکن است که به اندازه کافی غذا نخورند، در این صورت فقدان کالری بدن را در حالت ذخیره قرار می‌دهد. بدن انسان خیلی تیز هوش می‌باشد و اگر به اندازه کافی غذا دریافت نکند، متابولیسم به بدن کاهش می یابد و هر کالری را که دریافت می‌ شود ذخیره می کند. در این شرایط بدن برای تامین انرژی انرژی ماهیچه ها را می سوزاند.

آرام غذا بخورید

وقتی غذا میل می‌کنید به آرامی‌ بجوید. فرهنگ ما همه را تشویق می‌کند فقط وقتی که نشسته‌ایم و آرام هستیم غذا بخوریم. حدود 20 دقیقه طول می‌کشد تا مغز آدم پیام احساس سیری را از معده دریافت کند. چنانچه به انــــدازه‌‌ کافی آهسته غذا میل کنید، مغز این فرصت را خواهد داشت تا پیام سیری را دریـــافت کند و به شــما ابلاغ نماید!

به اندازه کافی آب بنوشید

آب به شما کمک می کند که وزنتان را کاهش دهید و انرژی بیشتری داشته باشید. کم آبی سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد.

نوشیدنی های قندی را کنار بگذارید

 وشیدنی مورد علاقه خود را نیز کمی تغییر دهید. مثلا به جای مصرف نوشابه ها و یا هر نوع نوشیدنی پر شکر انواع رژیمی آن را انتخاب کنید یا به طور کلی آب را جایگزین آن کنید.

مصرف نوشیدنی الکلی را کاهش دهید. 

نوشیدنی های الکلی کالری بیشتری در مقایسه با نوشیدنی های ساده و غیر الکلی دیگر دارد. به علاوه اشتهای شما با خوردن نوشیدنی های الکلی بیشتر می شود.

بیشتر بخوابید! 

خواب کافی و مناسب باعث کاهش وزن به مقدارتقریبی 6 کیلوگرم در سال می شود. مکانیسم این عمل به چند روش کارساز است. یکی از آنها با این دلیل ثابت می شود که بیداری و عدم خواب کافی باعث افزایش اشتها و میل به غذاخوردن یا به عبارتی احساس گرسنگی می شود.

فعال تر باشید

یعنی سوخت و ساز بدنتان را ارتقا بخشید. مثلا هر روز 100 کالری انرژی بیشتری مصرف کنید. روش های زیر به شما در این زمینه کمک می کند.

- در حدود 20 دقیقه پیاده روی

- 20 دقیقه نظافت یا باغبان

ورزش کنید

ورزش نتنها به کاهش وزن شما کمک می کند بلکه در حفظ توده عضلانی بدن در یک برمانه کاهش وزن هم موثر است. روزانه 20 تا 30 دقیقه فعالیت ورزشی با شدت متوسط کمک فراوانی به کاهش وزن و تناسب اندام شما می کند.


مطالب مرتبط

بهترین غذاها برای لاغر شدن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد