ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

بیماران مبتلا به آسم می توانند ورزش سبک انجام دهند

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج تحقیقات جدید حاکی از آن است که ورزش نه تنها برای بیماران مبتلا به آسم بی خطر است بلکه می تواند بروز نشانه های این بیماری و یا حملات آسمی را در بیماران کاهش دهد.

آسم، انسداد متغیر و برگشت پذیر راه های هوایی است که با التهاب و افزایش واکنش راه های هوایی در مقابل محرک ها همراه می شود. آسم خود را با حملات  دوره ای بدنبال مواجهه با محرکهای مختلف نشان می دهد.
دکتر ‘کریستین کارسون’ مجری این تحقیقات گفت: بسیاری از افراد مبتلا به آسم از انجام ورزش خودداری می کنند چرا که بیم دارند به نشانه های این بیماری از جمله تنگی نفس، خس خس سینه و یا بروز حملات آسمی دچار شوند. این نگرانی و بیم ها می تواند حاکی از عدم توجه مناسب به نشانه های بیماری، تفکر غلط در مورد ورزش و آسم و حتی توصیه پزشک به افراد باشد.
به گفته کارسون بیماران آسمی، تناسب اندام خود را از دست می دهند و دچار کاهش توده ماهیچه ای و همچنین مشکلات قلبی و عروقی می شوند. وی می گوید: این عارضه موجب می شود هر گونه تلاش برای فعالیت بدنی در آینده به طور قابل توجهی دشوارتر شود و احتمال ابتلا به خستگی و تنگی نفس در این افراد بیشتر و منع فعالیت بدنی برای آنها تجویز شود.
کارسون و همکارانش تحقیقات پیشین را مورد بررسی قرار دادند و تاثیر فعالیت بدنی را بر روی مبتلایان به آسم بررسی کردند. آنها افرادی که اصلا ورزش نمی کردند و یا فعالیت بدنی کمی داشتند با افرادی که دو بار در هفته، دستکم ۲۰ دقیقه ورزش می کردند مقایسه کردند. محققان دریافتند بیمارانی که ورزش می کنند حتی پیاده روی ساده در بیرون خانه یا استفاده از تردمیل و یا دوچرخه سواری با سرعن کم، نسبت به آنهایی که ورزش سبک مانند یوگا انجام می دادند، مشکلات کمتری دارند.
به گفته این محققان یافته های آنها نشان می دهد بیمارانی که ورزش می کنند، وضعیت قلب و عروق بهتری دارند و ورزش موجب می شود که نشانه های آسمی آنها در طول زمان کاهش یابد.


چگونه احتمال حملات آسمی را در هنگام ورزش کاهش دهیم؟
÷ قبل از شروع تمرین از اسپری های آسم مخصوص قبل از ورزش استفاده کنید.
÷ قبل از شروع ورزش بدنتان را به آرامی گرم کنید و پش از پایان ورزش بدنتان را سرد کنید.
÷ اگر هوا سرد است بهتر است در یک مکان سرپوشیده ورزش کنید یا برای ورزش کردن در فضای باز دهان و بینی را با یک ماسک بپوشانید.
÷ از ورزش در روزهای که ذرات معلق در هوا بالاتر از حد استاندارد است یا هوا آلوده است خودداری کنید.
÷ هنگامی که به بیماری های ویروسی مانند سرما خوردگی مبتلا هستید ورزش نکنید.
÷ در سطحی تمرین کنید که با آمادگی جسمانی و شرایط بدنی شما کتناسب باشد.

مطالب مرتبط

منابع:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد