ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

اگر می خواهید لاغر شوید صبحانه بخورید

چاق شدن افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند، یک سوم کمتر از کسانی است که از خوردن آن اجتناب می‌کنند. 

همچنین در مطالعه‌ای مشاهده شد افرادی که در یک رژیم غذایی صبحانه کامل می‌خورند، بیش از 21 درصد از وزن خود را از دست داده‌اند اما افرادی که رژیم‌غذایی کم کربوهیدرات داشتند تنها 6 درصد کاهش وزن داشتند. حذف صبحانه می‌تواند احتمال چاق شدن، ابتلا به دیابت و حتی سکته قلبی را افزایش دهد و همچنین احتمال ابتلا به بیماری قندخون در افرادی که هر روز صبحانه می‌خورند، 50 درصد کمتر از سایرین است.

بهترین دستور برای از بین بردن چربی های اضافی و لاغر شدن این است که در هنگام صبحانه از میوه‌ها به ویژه میوه‌های کم قند و کم چربی استفاده کنید. بهترین میوه برای مصرف در وعده صبحانه، مرکبات، انواع آلو، گوجه، موز، گلابی و میوه های تازه فصلی هستند. وقتی در هنگام صبح میوه، مخصوصاً میوه‌های ترش مصرف کنید، غذایی مصرف می کنید که دارای بهترین ویتامین‌ها و املاح معدنی است که در عمل ساختن و ترمیم بافتها و سلولهای مختلف بدن نقش مهمی دارد. چون میوه‌ها قند کمی دارند و فاقد چربی هستند، اگر در وعده ی صبحانه مصرف شوند در طول روز برای سوخت و ساز بدن از ذخیره های چربی بدن استفاده خواهد شد.

اگر می خواهید وزن کم کنید صبحانه بخورید

مصرف غلات هم در وعده صبحانه راهی موثر برای رسیدن به وزن دلخواه می باشد. برای وعده صبحانه‌ از غلات (مثل کورن فلکس) استفاده کنید. بر اساس مطالعات، افرادی که هر روز از غلات در صبحانه‌ خود استفاده می‌کنند، کم‌تر دچار عارضه‌های چاقی و دیابت می‌شوند. به این طریق، آن‌ها کلسیم و فیبر بیش‌تر و چربی کم‌تری نسبت به کسانی که چیزهای دیگری را در وعده‌ی غذائی صبح استفاده می‌کنند، مصرف می‌‌نمایند.


مطالب مرتبط

نقش تغذیه سالم در سلامت و تناسب اندام

رازهای مردم  ۱۸ کشور جهان برای پیشگیری از اضافه وزن (بخش 2)

نکاتی برای کاهش وزن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد