X
تبلیغات
رایتل
شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1391
توسط: ali

سه راه ساده برای مقابله با بیماریهای قلبی عروقی

افراد می‌توانند ریسک ابتلا به بیماری قلبی عروقی را با برخی رفتارها کاهش دهند. روش‌هایی مثل تغییر شیوه و سبک زندگی و تغییرات رژیم غذایی احتمال این ریسک را کاهش می‌دهد. برای دستیابی به سلامت سیستم قلبی عروقی، رعایت برخی اصول لازم است که در زیر بیان می‌شود.

تغذیه سالم

میوه و سبزی در رژیم غذایی منبع تأمین کننده ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری، جهت مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن است. این مواد برای عملکرد نرمال سلول‌های بدن شامل عملکرد دستگاه ایمنی لازم است، سعی کنید برای دستیابی به همه ی مواد مغذی مود نیاز بدن از میوه ها و سبزیجات متنوعی استفاده کنید. جایگزینی گوشت های چرب مانند گوشت قرمز با انواع گوشت های سفید و کم چربی در حفظ سلامت قلب و عروق نقش مهمی دارد.

از دیگر جایگزین های گوشت می توان به مغزهای خوراکی و حبوبات اشاه کرد. مغزهای خوراکی نه تنها حاوی پروتئین‌های لازم برای سلامت هستند بلکه اسیدهای چرب امگا 3 که برای سلامت قلب لازم است، را نیز در خود دارند.

همچنین لازم است، دریافت شکر، سدیم، چربی‌های اشباع و ترانس را کاهش دهید. جایگزینی روغن های حیوانی با انواع روغن های گیاهی مانند وغن زیتون لازم و ضروری است.

سه راه ساده برای مقابله با بیماریهای قلبی عروقی

ارزیابی سلامتی

چک کردن‌های سالیانه (داشتن وزن متعادل، بررسی کلسترول خون، تنظیمات فشارخون، قند خون) و ویزیت‌های منظم توسط پزشک، بسیار مهم هستند.

اصلاح روش زندگی

آیا شما ورزش می‌کنید؟ آیا برنامه منظمی برای خود دارید؟ آیا شما امسال سیگار را ترک کرده‌اید؟ آیا شما مکمل‌های غذایی مصرف می‌کنید؟

بر طبق تحقیقات صورت گرفته در آمریکا بزرگ‌ترین علت قابل پیشگیری از مرگ‌های قبل از بلوغ در آمریکا، کشیدن سیگار است. پس امسال سیگار را ترک کنید و مستقیماً روی عادات تسهیل سلامت خود تمرکز کنید و سرگرمی‌هایی مثل ورزش و باغبانی را انجام دهید.

به مدت 30 دقیقه، 5 بار در هفته پیاده روی کنید. بر طبق مطالعات، کنترل وزن و ورزش به نگهداری فشارخون مطلوب، تقویت استخوان‌ها و به تأخیر افتادن دیابت نوع دو کمک می‌کند. ورزش منظم سبب افزایش توانایی سیستم قلبی عروقی و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای قلبی می گردد.


مطالب مرتبط

ورزش و کاهش وزن دو راه مقابله با کلسترول بالای خون

اثر ورزش بر بیماری های قلبی