ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

کاهش وزن بدون ورزش

راه‌هایی هستند که به افراد بی‌تحرک هم به کمک آنها می‌توانند وزن متعادل و متناسبی داشته باشند.

گام اول تغذیه و رژیم غذایی مناسب و سالم

خوردن غذاهای سالم یکی از راحت ترین راه ها برای کاهش وزن است. دلیل اینکه بسیاری از افراد چاق نمی تواند وزن کم کنند این است که آنها تمایل به خوردن غذاهای چرب و شیرین دارند. هنگامی که غذای سالم بخورید و ورزش کنید متوجه خواهید شد که کاهش وزن کار آسانی است. میوه و سبزیجات فراوان مصرف کنید. اگر نیمی از وده های غذایی شما از سبزیجات تشکیل شود به راحتی می توانید وزنتان را کاهش دهید.


گام دوم  گرسنگی نکشید

بعضی افراد ممکن است که به اندازه کافی غذا نخورند، در این صورت فقدان کالری بدن را در حالت ذخیره قرار می‌دهد. بدن انسان خیلی تیز هوش می‌باشد و اگر به اندازه کافی غذا دریافت نکند، متابولیسم به بدن کاهش می یابد و هر کالری را که دریافت می‌ شود ذخیره می کند. در این شرایط بدن برای تامین انرژی انرژی ماهیچه ها را می سوزاند.



گام سوم خواب کافی

خواب کافی نیز عامل بسیار مهمی است. خواب به تنهایی نمی‌تواند کمکی به شما بکند بلکه خواب کافی و متعادل در کنار یک رژیم غذایی سالم به شما در کاهش وزن و تناسب اندام کمک می کند.


گام چهارم آب کافی بنوشید

 روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. آب به شما کمک می کند که وزنتان را کاهش دهید و انرژی بیشتری داشته باشید. کمی آّی سوخت ساز بدن را کاهش می دهد.


مطالب مرتبط

برنامه رژیم غذایی بدون ورزش هوازی

تغذیه سالم

5 نوشیدنی مناسب برای کاهش وزن

کاهش وزن با مصرف آب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد