X
تبلیغات
رایتل
چهارشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1391
توسط: ali

نکاتی برای شروع ورزش کودکان

تمام محققان دربارۀ تأثیر فعالیت جسمی و ورزش به عنوان یک عامل انکار ناپذیر بر رشد جسمی و ذهنی کودکان توافق دارند. 


فواید جسمانی ورزش برای کودکان

فعالیت جسمی و ورزش تضمین کنندۀ رشد هماهنگ عضلات است و باعث برقراری تعادل در ستون فقرات می‌شود. ورزش راه مناسبی برای مقابله لا بی تحرکی است که در جامعۀ مدرن ما تمام اقشار از جمله کودکان را مبتلا کرده است. در نهایت انجام فعالیت ورزشی اجازه می‌دهد که کودک زودتر از کودکانی که ورزش نمی کنند با مهارت های زندگی آشنا شود. 

ورزش و فواید روانی آن برای کودکان

فعالیت جسمی و ورزش برای کودکان همراه با فراگیری استقلال فکری و درک طرحی کلی از بدنش است. ورزش هماهنگی زمانی – مکانی کودک را اصلاح می‌کند. در رشد کودک نیز سهیم است و باعث تخلیۀ فشارهای روزانه و تمرکز بهتر در مدرسه می‌شود. فعالیت جسمی به کودکان ترسو کمک می‌کند تا بهتر انرژی شان را تخلیه کنند و بالعکس کودکان عصبی یا پراسترس را آرام می‌کند. به همین ترتیب، کودک خشنی که ورزش می‌کند، یاد خواهد گرفت که بهتر خود را کنترل و مهار کند.

کودک در هر سنی که باشد، ورزش روحیۀ کارکردن به صورت گروهی را در او تقویت می‌کند، به او یاد می‌دهد که اصول را رعایت کند و همچنین به مخالفانش احترام بگذارد.

انتخاب ورزش مناسب برای کودکان

کودک برای انتخاب ورزش مناسبش فقط به امکانات جسمی اش و علایقش توجه می‌کند. در واقع، بسیار مهم است که اجازه دهید کودک ورزشی را که دوست دارد انتخاب کند. باید بدانید که ورزشی وجود ندارد که بهتر از ورزشی دیگر باشد و تحمیل یک ورزش به کودک ممکن است او را به سمت شکست در آن ورزش یا رها کردنش هدایت کند.

بهترین سن برای شروع ورزش

بهترین زمان برای شروع ورزش حدود 7 سالگی است. در 7 سالگی، طرح کلی بدن به خوبی جای گرفته است و تعادل، هماهنگی، کنترل بر حرکات و حتی حس قدرت و سرعت کودک کامل شده است.از این سن به بعد، کودک می‌تواند یک ورزش را از سطح مبتدی شروع کند.

سپس بین 8 تا 12 سالگی، مرحلۀ تکامل و احتمال رقابت برای وی فرا می‌رسد. در این برش سنی، تمام عضلات رشد می‌کنند، اما خطر بروز مشکلات جسمی همچنان وجود دارد.


مطالب مرتبط

چگونه کودکان را به ورزش تشویق کنیم

چاقی و اضافه وزن در کودکان و نوجوانان