X
تبلیغات
رایتل
جمعه 31 شهریور‌ماه سال 1391
توسط: ali

چگونه وزن خود را کم کنیم

چاقی امروزه به عنوان یکی از بزرگترین معضلات سلامتی گریبانگیر تعداد زیادی از افراد است. چاقی می‌تواند زمینه ساز ابتلا به بعضی از بیماری‌ها نظیر افزایش قند، چربی‌ها، کلسترول خون، افزایش قشار خون و دردهای مفصلی شود. 

برای داشتن تناسب اندام و وزن ایده ال نکات زیر را رعایت کنید.

حتماً روزانه پنج وعده میوه و سبزی مصرف کنید.

* انواع مختلف میوه به صورت تازه، منجمد و خشک شده را مصرف نمایید.

* از سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، آب میوه و سبزی و حبوبات پخته استفاده نمایید.

* غذاهای مناسب و بهداشتی انتخاب کنید.

* مصرف لبنیات کم چرب به کاهش وزن کمک می کند.

* غلات سبوس دار مصرف کنید و از مصرف غلات تصویه شده خودداری کنید.

* صبحانه را فراموش نکنید.

* مصرف چربی و شیرینی را کاهش دهید.

* فست فودها از مهمترین وامل اضافه وزن در میان مردم هستند.

* ورزش را در برنامه روزانه قرار دهید. حتی دقیقه ورزش کردن بهتر از ورزش نکردن است.

* تمرین با وزنه به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه کاهش وزن شما کمک می کند.

* کارهای منزل را انجام دهید. کار کردن و داشتن فالیت از هر نوعی منجر به سوختن کالری و در نتیجه کاهش وزن می شود.

* برای کم کردن وزنتان به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی به کاهش وزن و رسیدن شما به وزن ایده آل کمک می کند.

* با یک دوست ورزش کنید.

* روزانه حداقل 8 لیوان اب بنوشید. کم آبی بدن منجر به کاهش سوخت و ساز بدن می گردد.

* شیوه زندگی انتخاب کنید که ترکیبی از عادات غذایی صحیح و فعالیت بدنی منظم باشد. سبک زندگی شما در کاهش وزن و رسیدنتان به وزن دلخواه تاثیر مستقیم دارد.

* کودکان را به داشتن وزن مطلوب تشویق نمایید تا در بزرگسالی کمتر با مشکلات اضافه وزن مواجه باشند. 

* زمان استفاده از بازی های کامپیوتری و ویدئویی و تماشای تلویزیون را محدود نمایید و کودکان را به داشتن فعالیت های فیزیکی تشویق نمایید.

* بهترین را برای کم کردن وزن استفاده از ورزش در کنار یک رزیم غذایی سالم است. از مصرف داروهایی که ادعا می کنند یک شبه شما را لاغر و خوش اندام می کنند جدا پرهیز کنید.