ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

قبل از شروع یک رژیم غذایی این مطلب را بخوانید

کاهش وزن تنها از طریق کمتر بدون انرژی دریافتی بدن نسبت به انرژی مصرفی امکان پذیر است.

رژیم‌های غذایی بسیار سخت که کمتر از 1200 کالری انرژی در روز به بدن می رسانند به علت احتمال پرخوری بعدی و بازگشت به چاقی خطرات سلامتی را به همراه خواهد داشت و با توجه به این که در این گونه رژیم‌ها غالبا دریافت ویتامین و مواد معدنی ناکافی است بنابراین نیاز به مصرف مکمل‌های ویتامین و املاح وجود دارد و در غیر این صورت بسیاری از عملکردهای بدن دچار اخلال می گردند.

با توجه به اینکه در ابتدا کاهش وزن به دلیل دفع مایعات از بدن است و سپس چربی کاهش می‌یابد. این رژیم‌ها نباید بیش از 16 هفته ادامه یابند. رژیم غذایی سخت عوارض جانبی نامطلوبی دارد که می‌توان به تهوع، عدم تحمل سرما، ریزش مو ، سنگ کیسه صفرا و نامنظمی قاعدگی اشاره کرد.

همچنین رژیم های غذایی که شامل مصرف زیاد مایعات  هستند سبب کاهش شدید پروتئین و سدیم بدن شده و فرد را در معرض کمبود سدیم قرار خواهند داد در این حالت فرد دچار تهوع، گیجی، سرگیجه شده و در موارد شدیدتر به کما خواهد رفت. استفاده از رژیم‌هایی با کاهش متوسط کالری 1200 تا 1500 کیلو کالری در روز برای بانوان و رژیم‌های غذایی 1400 تا 1600 کیلو کالری در روز را برای آقایان است. استفاده از رژیم‌های خیلی کم کالری مثلا کمتر از 800 کیلو کالری در روز به طور معمول و بدون دریافت آموزش‌های لازم مناسب نبوده و نتایج مطلوبی نیز در بر نخواهد داشت.

بهترین راه برای کاهش وزن استفاده از غذاهایی سالم با قند و چربی کمتر برای کاهش میزان کالری دریافتی و ورزش منظم برای افزایش میزان کالری مصرفی است. 


مطالب مرتبط

خطرات کاهش وزن سریع و رژیم های غذایی غیر اصولی

چگونه وزن خود را کم کنیم

رژیم مدیترانه ای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد