ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

پیاده‌روی با کودکان

به یاد داشتن سه اصل مهم در مورد پیاده‌روی با کودکان الزامی است: لذت‌بخش کردن آن، لذت‌بخش کردن آن و بالاخره لذت‌بخش کردن آن.

البته بدون تردید برنامه باید با امنیت و اطمینان خاطر انجام شود و اهمیت این مسأله فوراً در ذهن نقش می‌بندد، در عین حال اگر بتوانیم این ورزش را به عنوان یک لذت مادام‌العمر به همراه فواید سلامتی بی‌شمار به کودکان معرفی کنیم آن‌گاه این کار برای آنها مهیج خواهد بود و نه زجرآور و طاقت‌فرسا، ضروری است که آنها از خاطرات شاد اولین تجربه تپه‌نوردی (Hill walking) خود عکس‌های یادگاری داشته باشند.

پیاده‌روی با کودکان

سفر باید کوتاه و متناسب با توانایی جسمانی کودک باشد. در طول سفر چندین توقف داشته باشید و سفر را جذاب کنید (برای مثال یافتن آبگیرهایی که محل زندگی قورباغه هاست). مسیر سفر را از روی نقشه به کودک نشان دهیدخیلی تند راه نروید و به کودک فرصت دیدن طبیعت اطراف را اگر از برنامه سفر خود عقب افتادید کودک را مجبور به تندتر حرکت کردن نکنید. کارهایی را که در طول سفر باید انجام دهید برای کودک توضیح دهید برای مثال انتخاب محل مناسب برای برپا کردن آتش یا چگونگی گذشتن از عرض رودخانه و...همیشه خطرات احتمالی وجود دارد پیشگیری از انجام چنین فعالیتهایی را برای کودک تشریح کنید بدون اینکه او را بترسانید.

دکتر مایکل تامسون، مشاور والدین، روانشناس و نویسنده در زمینه خانواده و کودکان می گوید: "شما معمولا حواس پرتی ها، گسست ها و مشغله هایی که را که در خانه دارید، در یک گردش بیرون از  خانه نخواهید داشت. تجربه این نوع گردش برای کودکان بسیار ویژه است، زیرا کمتر پیش می آید که پدر و مادر خود را در وضعیتی ببینند که ذهن آزاد و راحتی دارند."

جنیفر ببنسی، یک مادر  اهل اورگان، هنگامی که دخترش، سامی، ۲ ساله بود، پیاده روی را همراه با او آغاز کرد. او می گوید: "پیاده روی طولانی در طبیعت بکر به ما اجازه داد تا بر خودمان تمرکز کنیم، بدون هیچ بازی ویدئویی، سریال تلویزیونی، یا زنگ خوردن تلفن که مزاحم ما شود. اکنون، سامی ۱۶ ساله، طبیعت را پناهگاه خود در برابر نگرانی های مدرسه یا نوجوانی می داند. طبیعت او را دربرمی گیرد و به او احساس آرامش می دهد."

پیاده‌روی با کودکان

کودکان نهایت سعی‌شان را در زمان‌های کوتاه فعالیتی از خود نشان می‌دهند: 15 الی 20 دقیقه فعالیت و بعد یک استراحت کوتاه و نوشیدنی مختصری در حد 75 الی 100 میلی‌لیتر. انتظار نداشته باشید که کودکان به سختی و زحمت فعالیتی را انجام دهند، فقط بگذارید آنان به روش مختص کودکان با هیجانات کوتاه و تعداد استراحت‌های زیاد شما را همراهی کنند. در روزهای گرم و سرد، همچنین روزهایی که باد به شدت می‌وزد و هوا مرطوب است بسیار محتاط باشید و همواره زمان‌هایی را برای توقف و کم یا زیاد کردن لایه‌های لباس در نظر بگیرید.و البته بنا را بر لذت بردن بگذارید.


مطالب مرتبط

نکاتی برای شروع ورزش کودکان

چگونه کودکان را به ورزش تشویق کنیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد