ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

10 دلیل برای ورزش کردن

با ورزش کردن از لحاظ روحی در وضعیت بهتری قرار می گیرید ، ظاهری بهتر پیدا می کنید، احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و دیابت در شما کاهش پیدا می کند. ورزش به عنوان بهترین روش برای دستیابی به وزن ایده آل شناخته می شود. در ادامه مطلب با 10 مورد از فواید بیشمار ورزش اشنا می شود.


ورزش به کاهش استرس و اضطراب شما کمک می کند.

این روزها اکثریت قریب به اتفاق آدم‌ها تحت استرس هستند و گاهی با عصبانیت، گاهی با دوش آب سرد و گاهی هم با خوردن زیاد غذا، با آن مقابله می‌کنند. اما روشی که از همه بی‌خطرتر و سالم‌تر است، ورزش کردن است. ورزش منظم می‌تواند در شما احساس بهتری ایجاد کند و اعتماد به نفس را در شما بالا ببرد. ورزش، افسردگی و اضطراب را در افراد کاهش می‌دهد. یوگا، پیلاتس، پیاده روی و تمرینات کششی بهترین ورزش ها برای مقابله با استرس هستند.


با ورزش می‌توانید به جنگ بیماری‌ها بروید

اگر نگران هستید که مبادا بیمار شوید، بیماری‌ قلبی گرفتارتان کند، یا اینکه دچار پوکی استخوان و به دنبال آن شکستگی استخوان شوید، به طور منظم ورزش کنید. انجام ورزش منظم به شما کمک می‌کند، نه تنها از بیماری ها جلوگیری کنید، بلکه بهتر بتوانیم بعضی بیماری‌ها را کنترل کنیم. ازجمله بیماری های که ورزش در درمان آنها موثر است می توان به فشار خون بالا، دیابت، چربی خون، برخی سرطان ها، بیماری های قلبی عروقی و ... اشاره کرد.



با ورزش می‌توانید جلوی چاقی را بگیرید

اگر می‌خواهید وزن‌تان را کم کنید یا می‌خواهید وزن خود را در حد ایده‌آل نگه دارید، باید ورزش کنید. ورزش باعث می‌شود که کالری بیشتری بسوزانید و بهتر وزن‌ خود را کنترل کنید.


با ورزش می‌توانید عضله قلب را تقویت کنید.

قلب مهمترین ماهیچه بدن است و تقویت آن به افزایش طول مر شما کمک می کندف ورزش بهترین راه برای تقویت عضله قلب است. ورزش کردن باعث می‌شود اکسیژن و مواد مغذی، بهتر به بافت‌های بدن برسند. در واقع ورزش کردن موجب تقویت دستگاه قلبی - عروقی شما می‌شود. جریان خون به قلب و عروق بهتر می رود و قلب با کیفیت بیشتری عمل می‌کند.


ورزش درمان بی خوابی است

اگر با به خواب رفتن مشکل دارید، یا خواب خوبی نمی‌کنید و بعد از خوابیدن هم خستگی‌تان درنمی‌رود، ورزش کنید. انجام ورزش و فعالیت‌های جسمی در طول روز می‌تواند باعث بهتر شدن خواب شبانه شود.


ورزش، سالم‌ترین تفریح است

اگر نمی‌دانید تعطیلات آخر هفته‌تان را چگونه بگذرانید به این توصیه ما گوش کنید. با همه اعضای خانواده مخصوصا بچه‌هایتان، دسته‌جمعی برای پیاده‌روی به پارک یا به کوهنوردی بروید. این کار موجب بهبود روابط خانوادگی شما می شود.


تقویت مغز و افزایش خلاقیت و یادگیری

تحقیقات ﻧﺸﺎن می دهند ﮐﻪ ﺗﻨﮫﺎ 25 دﻗﯿﻘﻪ ورزش آﺋﺮوﺑﯿﮏ ( ھﻮازی ) ﺧﻼﻗﯿﺖ را اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﯽ دھﺪ. همچنین ورزش به دلیل کاهش اضطراب و افزایش تمرکز فقدرت یادگیری شما را هم افزایش می دهد.


ورزش در پیشگیری و درمان آلزایمر موثر است

در افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند فعالیت بدنی تا آنجا که ممکن است باید ادامه پیدا کند. این کار به پیشگیری از ضعف عضلانی و سایر مشکلاتی که در اثر بی‌تحرکی ایجاد می‌شود کمک می‌کند. ورزش ﻣﻨﻈﻢ ﺣﺪاﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪت 6 ﻣﺎه ﺳﺒﺐ ﺑﮫﺒﻮد ﮐﻠﯽ ﺧﻠﻖ و ﮐﺎھﺶ ﺑﺮوز اﻓﺴﺮدﮔﯽ در اﻓﺮاد ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ آﻟﺰاﯾﻤﺮ ﻣﯽ ﺷﻮد.


ورزش به ترک سیگار کمک می کند

ﺳﯿﮕﺎر ﮐﺸﯿﺪن و ورزش ﺑﺎ ھﻢ ﺳﺎزﮔﺎر ﻧﯿﺴﺘﻨﺪ. در یک نظرسنجی مشخص ﮐﻪ ﺳﯿﮕﺎری ھﺎﯾﯽ ﮐﻪ ورزش ﻣﯽ ﮐﺮدﻧﺪ اﺣﺘﻤﺎل ﺗﺮک ﺳﯿﮕﺎر در آﻧﮫﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ آﻧﮫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ورزش ﻧﻤﯽ ﮐﺮدﻧﺪ دو ﺑﺮاﺑﺮ ﺑﻮد.


بیشتر عمر می کنید

متوسط طول عمر در میان کسانی که به طور منظم ورزش می کنند بیشتر از افرادی است که ورزش نمی کنند.




مطالب مرتبط

چگونه هر روز ورزش کنیم

فواید صحیح دویدن

ورزش بدون هیچ بهانه ای

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد