ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

5 راه ساده برای کاهش وزن

اگر می خواهید وزنتان را کم کنید و از رژیم های غذایی سخت خسته شده اید در ادامه مطلب با 5 نکته ساده که به شما کمک می کند راحت تر وزنتان را کم کنید آشنا می شوید.

از گیاهان بیشتر از گوشت استفاده کنید

یکی از اصول کاهش وزن، خوردن سبزیجات است. افراد گیاه خوار نسبت به افراد گوشت خوار راحت‌تر لاغر می‌شوند چرا که سبزیجات از جمله حبوبات دارای فیبر فراوانی در خود هستند که موجب کاهش وزن می‌شود و آمریکایی‌ها به علت مصرف کم سبزیجات، ‌تنها نیمی از این ماده مغذی را که با حداقل کالری معده را پر می‌کند، دریافت می‌کنند.

چای سبز بخورید

نوشیدن چای‌ سبز راهکار خوبی برای کاهش وزن است. تحقیقات حاکی از آن است که چای سبز به خاطر عملکرد فیتوکمیکال‌های موسوم به کاتچین‌ها، سرعت موتور سوخت کالری‌ها در بدن را به طور موقت افزایش می‌دهد.

در خانه غذا بخورید

حداقل 5 بار در روز از غذاهایی که در خانه تهیه می‌شود بخورید. این روش یکی از بهترین روش‌های کاهش وزن است. برای تهیه سریع غذا، ‌بهتر است از قبل سبزیجات را خرد کرده و مرغ را پخته و گوشت را به قطعات ریز درآورید و از کنسرو نخود فرنگی استفاده کنید.

از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل حاوی فیبر‌های مفید برای سلامت انسان بوده و سبب می‌شوند دیرتر احساس گرسنگی کنید. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند به جای مصرف نان سفید، نان سبوس‌دار، به جای برنج سفید، برنج قهوه‌ای و تنقلاتی مثل بیسکویت سبوس جو، پاپ کورن یا غلات بو داده مصرف کنید.

سوپ بخورید،‌ وزن کم کنید

سعی کنید قبل از غذای اصلی سوپ بخورید و تا حد زیادی معده خود را با آن پر کنید و به این ترتیب اشتهای خود را نسبت به غذای اصلی کم کنید. برای تهیه سوپ از سبزیجات تازه و یا یخ زده نیز استفاده کنید. اگر می‌خواهید از وزن خود کم کنید مراقب باشید از سوپ‌های خامه‌ای پرهیز کنید چرا که مملو از چربی و کالری هستند.


مطالب مرتبط

20 راز برای کاهش چربی ها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد