ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

10 ماده غذایی برای کاهش چربی های شکم

اگر تاکنون در کاهش وزن نواحی شکم و باسن ناموفق بوده اید، غذاهایی را به شما معرفی می کنیم که با دارا بودن اسید های چرب اشباع نشده توانایی جادویی برای نابودی چربی های ناحیه شکم دارند. با غذاهایی که دارای اسید های چرب اشباع نشده می باشند به همراه  یک برنامه غذایی کم کالری به راحتی موفق خواهید شد وزن کم کنید.



1 - بادام

چربی‌های اشباع نشده مونو و ویتامین E موجود در بادام میزان کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این ماده‌ی غذایی همچنین منبع خوب پروتئین‌های گیاهی و فیبرهای غذایی است که به کاهش چربی های دور شکم کمک زیادی می کند.


2 - آووکادو

آووکادو نیز منبع اسیدهای چرب اشباع نشده‌ مونو هستند. این میوه حاوی میزان قابل توجهی « بتا - سیتوسترول » یعنی یک استرول گیاهی طبیعی است که با کلسترول مقابله می‌کند.


3 - شکلات سیاه

شکلات سیاه مرغوب حاوی ترکیباتی است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی، احتقان مغز، سرطان و دیابت پیشگیری کنند و به کاهش وزن کمک کند.


4 - روغن کتان

روغن کتان که از تخم کتان تهیه می‌شود بهترین منبع اسیدهای چرب امگا 3 است. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد روغن کتان التهاب‌هایی که باعث بروز بیماری‌هایی مثل آلزایمر، بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود را کاهش می‌دهد.


5 - کره‌ بادام زمینی طبیعی ( بدون قند )

کره‌ی بادام زمینی حاوی ویتامین E، منیزیم، پتاسیم، ویتامین B6 است. ویتامین E خواص آنتی اکسیدانی دارد، منیزیم برای استحکام استخوان‌ها و پتاسیم برای عضلات خوب است و ویتامین B6 سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.


6 - روغن زیتون

روغن زیتون یکی از روغن‌های با ارزش برای آشپزی است که حتماً باید در هر آشپزخانه‌ای باشد. این روغن حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونو است که میزان کلسترول بد LDL را کاهش داده و تأثیری روی کلسترول خوب HDL خون ندارد. هر چه رنگ روغن زیتون شما سبزتر باشد معنی‌اش این است که حاوی آنتی اکسیدان‌های بیشتری است. روغن زیتون را جایگزین روغن های حیوانی کنید تا به راحتی بتوانید وزنتان را کم کنید.


7 - پسته

پسته حاوی لوتئین و زآگزانتین است. این دو کاروتنوئید مفید از ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولای مربوط به پیری و آب مروارید پیشگیری می‌کند. همچنین این مواد از تشکیل چربی های زیر پوستی در ناحیه شکم و باسن جلوگیری می کنند.


8 - تخمه آفتاب گردان

تخمه‌ی آفتاب گردان سرشار از ویتامین B است که نقش مهمی در پیشگیری از التهاب دارد. این تخمه‌های ریز و البته خوشمزه همچنین منبع ویتامین E می‌باشند. تخمه‌ی آفتاب گردان به طور طبیعی اشتهای شما را کاهش داده و اجازه نمی‌دهد که پر خوری کنید.


9 - گردو

گردو نیز همانند روغن کتان و یا ماهی‌های چرب حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب و مغز را تضمین می‌کند. این اسیدهای چرب مفید همیار لاغری و سلامت بدن هستند. تا می‌توانید میزان امگا 3 بدنتان را بالا ببرید و در عین حال خوش تیپ و خوش اندام بمانید.


10 - ماهی آزاد

ماهی آزاد سرشار از اسید چرب امگا ۳ است که چربی مفید برای بدن می باشد. سایر ماهی های چرب همچون ماهی آزاد، ماهی ماکرل، شاه ماهی و ساردین نیز به مقدار کافی از این اسید چربی مفید بهره مند هستند. ماهی را در رژیم کاهش وزنتان جای دهید تا از مزایای آن برای کاهش چربی های شکم بهره مند شوید.




مطالب مرتبط

10 راه ساده برای کوچک کردن شکم

بهترین راه لاغر کردن شکم و پهلوها

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد