ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه کالری بسوزانیم؟

در کنار ورزش روش های دیگری هم وجود دارند که به شما کمک می کنند کالری بیشتری برای کاهش وزنتان به سوزانید. در ادامه مطلب با بهترین روش های سوزاندن کالری های اضافه آشنا شوید.

میزان کالری مصرف شده در اثر ورزش به شدت، مدت زمان و توالی فعالیت بدنی بستگی دارد. برای بسیاری از مردم ورزش های با فعالیت بدنی متوسط اما طولانی مدت قابل تحمل تر است. اما برخی تمرینات سنگین هوازی را ترجیح می‌دهند. یکی از اصلی ترین راه های کاهش وزن ورزش های هوارسان با شدت ثابت مثل پیاده روی است.

30 دقیقه پیاده روی در روز برای کم کردن وزن بسیار مفید است. ورزش‌های قدرتی مثل بدن‌سازی و کار با وزنه نیز از جهت افزایش توده عضلانی، قدرت بدنی و مصرف کاری فوق‌العاده موِثر هستند. ورزش کردن باید آرام و در فواصل کوتاه آغاز شود و به مرور بر شدت و زمان آن افزوده شود. پیاده‌روی بهترین گزینه است. دوچرخه‌سواری، شنا و دویدن نیز موِثر هستند. جدا از تمرینات ورزشی، افزایش فعالیت‌های روزمره بدنی یکی از بهترین راه های مصرف کالری است. مثلا وقتی سر کار هستید، بهتر است به جای استفاده از آسانسور از پله بالا بروید یا اینکه خودرو خود را دورتر از محل کارتان پارک کنید و تا محل کار کمی قدم بزنید. بالا رفتن از پله‌ها، قدم زدن، باغبانی کردن، چمن زدن، جارو زدن و حتی انجام کارهای منزل مثل ظرف شستن برای سوزاندن کالری مفید هستند.


مطالب مرتبط

کالری مواد غذایی چیست

بدن ما روزانه چه مقدار کالری نیاز دارد

چگونه کالری و چربی اضافی را بسوزانیم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد