X
تبلیغات
رایتل
شنبه 18 آذر‌ماه سال 1391
توسط: ali

انواع ایروبیک

ایروبیک ورزشی است که به صورت مجموعه های حرکتی قانونمند با برنامه ریزی و ضرب آهنگ خاصی انجام می شود.

لوایمپکت (تماس پایین)

به تمرینهائی گفته میشود که همواره در اجرای آن یک پا روی زمین باقی می ماند مانند پیاده روی. این نوع تمرینها برای افراد مبتندی توصیه میشود. به دلیل ساده بودن ترکیبهای حرکتی به آسانی توسط هر فردی در هر سنی قابل اجرا است . حتی کسانی که دچار مشکلات ستون مهرها و دردهای ناشی از عدم تحرک هستند و سالمندان با اجازه پزشک میتوانند این نوع تمرینها را انجام دهند.

های ایمپکت (تماس بالا)

به تمرینهایی گفته میشود که در یک لحظه هر دو پا از زمین کنده میشود مانند پرش و جهش، این تمرینها به دلیل ضربه های شدید کمتر توصیه میشود. این نوع ایروبیک به عنوان ورزش روزانه برای ورزشکاران پیشرفته و کسانی که مایل به شرکت در مسابقات ایروبیک و مسابقات سایر رشته های ورزشی هستند توصیه میشود .

های لو ایمپکت (ترکیب تماس پایین و بالا)

به ترکیب این دو روش گفته میشود و برای عموم و کسانی توصیه میشود که مدتها است به طور عادی و مستمر ورزش میکنند.

نان ایمپکت (بدون ضربه)

به تمرین هایی گفته میشود که به هنگام اجرا هر دو پا روی زمین قرار دارند. این نوع تمرین برای همگان قابل اجرا است و بیشتر برای تقویت ماهیچه ها بکار برده میشود.



مطالب مرتبط

ورزش ایروبیک

ورزش هوازی یا ایروبیک