ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

رژیم اتکینز

معروف ترین رژیم لاغری کم کربوهیدرات رژیم اتکینز است، اما این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد.

رژیم اتکینز چگونه است

در این رژیم با مصرف غذاهای پروتئین مانند ماهی و تخم مرغ و غذاهای پرچرب مانند خامه، کره و پیز در مجموع فرد کالری کمتری دریافت می کند. کربوهیدارت هایی مانند نان، برنج، سیب زمینی، شکلات، چیپس، غلات و شکر هم به شدت محدود می شوند. مصرف زیاد چربی یک خطر بهداشتی است. این رژیم کاملا با رژیم غذایی مناسب و شیوه زندگی سالم تفاوت دارد.

 هرچند بررسی ها نشان داده اند بیشتر افراد با رژیم کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز وزن کم می کنند و کاهش وزنشان به کاهش فشار خون، قند و سطح کلسترول خون کمک خواهد کرد، اما کاهش وزن باید به روش درست انجام شود و از نظر تغذیه ای ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شوند. کاهش وزن باید با یک رژیم غذایی متعادل و در بازه زمانی نسبتا طولانی اتفاق بیافتد تا احتمال بازکشت وزن کم شده به حداقل برسد.

مزایای رژیم اتکینز

از مهمترین مزایای رژیم اتکینز کاهش مقدار کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن سریع است.اما شاید کاهش وزن سریع تنها فایده این رژیم باشد، این رژیم معایبی مانند بازگشت وزن کم شده پساز پایان رژیم، نداشتن تعادل تغذیه ای، نامناسب بودن برای خانم های باردار، بیمارن کلیوی و افراد مبتلا به نقرس، افزایش خطر ابتلا به پوکی استخوان، دریافت چربی اشباع زیاد، هزینه بالا و احتمال ایجاد یبوست دارد.


مطالب مرتبط

عوارض رژیم های غذایی فاقد کربوهیدرات

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد