X
تبلیغات
رایتل
یکشنبه 26 آذر‌ماه سال 1391
توسط: ali

رژیم غذایی صحیح و اصولی

بسیاری از رژیم های غذایی غذایی مد روز برخی از گروه های غذایی را به جهت کاهش وزن سریع از وعده های غذایی روزانه حذف می کنند. این نوع رژیم ها در دراز مدت اثرات مخربی مانند بازگشت وزن کم شده، پوکی استخوان و ضعف عضلانی را برای بدن به همراه دارند. پس توجه داشته باشید که هدف کاهش وزن و رژیم غذایی که برای دستیابی به این هدف دارید شما را از یک تغذیه سالم محروم نسازد. برای داشتن یک رژیم غذایی صحیح وسالم بهتر است از نکات زیر پیروی کنید.

1- با یک کارشناس کاهش وزن مجرب یا متخصص تغذیه مشورت کنید. یک متخصص تغذیه می تواند یک رژیم غذایی سالم را به شما توصیه کند که به کاهش وزن شما کمک کند.

2- اگر می خواهید خیلی سریع وزن کم کنید قطعا شکست خواهید خورد و به بدنتان آسیب می رسانید. یک برنامه رژیم غذایی باید نتایج طولانی مدت و ماندگاری داشته باشد نه تغییرات سریع وزن.

3- نیم کیلوگرم چربی معادل 3500 کالری انرژی است. شما برای کاهش نیم کیلوگرم چربی اضافه به شرط ثابت بودن کالری مصرفی باید روزانه 500 کالری کمتر دریافت کنید تا پس از یک هفته این میزان وزن را کم کنید.

4- پر تحرک تر باشید. این تحرک می تواند ورزش، پیاده رفتن تا محل کار، باغبانی، نظافت منزل و ... باشد. هنگامی که تلویزیون تماشا می کنید در هنگام پخش تبلیغات چند قدمی راه بروید و تحرک داشته باشید.

5- اگر بر طبق توصیه هرم غذایی 5 تا 6 وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنید و راحتر می توانید وزنتان را کم کنید.


مطالب مرتبط

رژیم مدیترانه ای چیست؟

معرفی هرم غذایی


منبع:

فرادانا: رژیم غذایی صحیح و اصولی