ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

رژیم برای کوچک کردن شکم

ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ کدام از این روش ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.

بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی‌کند.


اولین چیزی که باید بدانید این است که لاغر کردن فقط یک قسمت از بدن غیرممکن است. با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت های بدن لاغر می‌شوند و قسمت هایی از بدن که سریع تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت های بدن لاغر می‌شود. اصولا هیچ ماده غذایی برای لاغری یا چاقی قسمت خاصی از بدن وجود ندارد البته بعضی از مواد غذایی مثل فست فودها، سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، شکلات و شیرینی ها که به صورت عادتی مصرف می شوند اغلب، گرایش به انباشته شدن انرژی در ناحیه احشاء و شکم و پهلوها دارند و اگر بخواهیم از چاقی های این قسمت های بدن جلوگیری کنیم باید از مصرف این مواد غذایی خودداری کنیم اگرچه اثرات این مواد دیرتر بروز می کند اما حتما بروز خواهد کرد. 


غذاهای مدیترانه ای که با مواد غذایی پردازش نشده و ساده شامل میوه، سبزیجات، حبوبات کامل، دانه های خوراکی، گوشت سفید و مقدار کمی گوشت قرمز (یک بار در ماه) تهیه می گردند می توانند تا حدودی سبب کاهش چربی های شکم شوند و از تجمع چربی ها در این ناحیه جلوگیری کنند. راز صاف شدن شکم در رژیم غذایی مدیترانه ای، افزودن چربی های اشباع نشده به هر وعده ی غذایی است. این نوع چربی را می توان در روغن زیتون، آواکادو، دانه های خوراکی، سویا، شکلات خالص و روغن دانه ی آفتابگردان یافت. تحقیقات به اثبات رسانده است که این نوع چربی ها برای سلامتی نیز مفیدند و موجب سوزانده شدن چربی های متمرکز در شکم می شوند.


رژیم غذایی مناسب برای کوچک کردن شکم


خطر چربی های شکمی

از بین بردن چربی های تجمع یافته در ناحیه ی شکم برای سلامتی تان بسیار اهمیت دارد. هر قدر در سنین میانسالی، چربی بیشتری در ناحیه شکم خود داشته باشید، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در شما بیشتر خواهد بود. در حالی که اگر این چربی ها مثلا در باسن و ران ها جمع شده باشند، این خطر وجود نخواهد داشت. از این رو متخصصان بر این باورند که این رژیم غذایی نه تنها بر زیبایی فرد تاثیر چشمگیری خواهد داشت، بر سلامتی او نیز کاملا موثر است.




مطالب مرتبط

کوچک کردن شکم

بهترین ورزش ها برای داشتن شکمی تخت

10 راه ساده برای کوچک کردن شکم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد