ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

ورزش و کاهش وزن

تناسب اندام با ورزش و رژیم های غذایی سالم

چگونه با غذا خوردن چاق شویم

بیشتر مردم در سراسر جهان نگران اضافه وزن خود بوده و درصد کمی نیز از لاغری رنج می‌برند و به دنبال راهی برای اضافه کردن وزن خود هستند. افزایش وزن به طور سالم کار دشواری نیست و می‌توان با تغذیه درست به آن دست پیدا کرد. خبر خوب برای افراد لاغر اندام این است که چاق شدن راحت از لاغر شدن است.

مطلبی که یادآوری آن ضروری است این است که برای افزایش وزن نیز همانند کاهش آن نباید به روش های غیر سالم متوسل شوید بلکه برای رسیدن به وزن متناسب نیز باید از مواد غذایی مفید و ضروری استفاده کنید. اولین کاری که باید انجام داد، رعایت یک رژیم غذایی متعادل است . تعادل در مصرف کردن پروتئین، کربوهیدرات و چربی‌ها (مانند اشباع نشده، روغن زیتون، روغن کانولا، پسته، بادام و گردو) است.


یکی از علل لاغری عدم مصرف مکفی مواد غذایی می‌باشد. اگر لاغر هستید و قصد دارید وزن خود را افزایش دهید، باید یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده و منظم داشته باشید و وعده های غذایی را طبق برنامه و با آرامش صرف کنید و از مصرف غذا با سرعت و عجله پرهیز کنید. فرد لاغر حتی اگر گرسنه هم نباشد، باید به خوردن تشویق شود. افراد لاغر باید روزانه حدود 500 تا 1000 کیلوکالری انرژی اضافی دریافت کنند، لذا علاوه بر وعده های اصلی غذایی، جهت افزایش انرژی دریافتی میان وعده‌ها هم باید به برنامه غذایی روزانه فرد اضافه شوند. این میان وعده‌ها باید حاوی مواد مغذی کافی باشند. 


شما باید تمرکز کافی بر روی میل کردن غذا داشته باشید. بدن شما بدلیل ساختار ژنتیکی که دارد مواد غذایی دریافتی در طی روز را به سرعت هضم و کالری بدست آمده از آن را می سوزاند. بنابراین حتی اگر شما در طی روز 3 وعده غذا با کالری بالا میل کنید ولی به دلایل گفته شده به سرعت سوخته و مصرف می شود و انرژی لازم برای رشد عضلات و کسب وزن را در اختیار بدن قرار نمی دهد. به جای داشتن 3 وعده غذایی در روز از 5 الی 6 وعده غذایی با فاصله زمانی 2 الی 3 ساعت استفاده کنید تا به صورت مداوم انرژی مورد نیاز برای ساخت عضله و کسب وزن را در اختیار بدن قرار داده باشید، بدین ترتیب با این روش بدن بر روی ساخت و افزایش حجم عضلات تمرکز خواهد کرد.


نکاتی برای دریافت کالری مورد نیازمان

* خوردن وعده های کوچک و مکرر ، روزانه 5 تا 6 وعده

* نوشیدن مایعات فراوان و مغذی در شرایطی که میل به غذا خوردن ندارید.

* نوشیدنی ها با کالری های مغذی بخورید نه کالری های بی ارزش

* همیشه میان وعده های آماده در دسترستان باشد تا در هنگام  احساس گرسنگی از آن استفاده کنید.


مطالب مرتبط:

توصیه های برای چاق شدن

راه‌ هایی برای افزایش وزن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد